OTKRIVAMO zašto strana osiguranja plaćanju odmah, zašto ne odugovlače, ne birokratiziraju, zašto vjeruju oštećeniku i serviserima
Povuci potegni s domaćim osigurateljima nisu rijetkost. Štoviše, kad se dogodi promptna isplate štete pri čemu nije bilo zavlačenja, otezanja i birokratiziranja smatra se da je to veliki izuzetak od pravila. Svi oni koji su imali prometnu nezgodu dobro znaju kako put od samog sudara do popravka oštećenog automobila i po osnovu kasko, baš kao i obaveznog osiguranja zna biti iznimno trnovit.
I dok brojna strana osiguravajuća društva bukvalno vjeruju svojim klijentima i ne rade im nikakve poteškoće pri popravku automobila, pri izvidima, šteta i pronalaženju majstora…, u nas je to težak proces, a put do novca dug, birokratiziran, nerijetko se stvara ogromna nelagoda ponajprije zbog nepovjerenja osiguravatelja. Kad dođete osigurati auto rasprostrt će vam crveni tepih, uvalit će vas u skupe naslonjača, a sve kako bi vas nagovorili da baš njima poklonite povjerenja, no kad štetu trebaju platiti sve je bitno drukčije.
I dok primjeri iz Zapadne Europe, baša kao i oni koji imaju naši majstori koji popravljaju strane automobile osigurane kod tamošnjih osiguranja govore sve suprotno. Ukratko, sve bi se dalo svesti na povjerenje koje postoji na Zapadu i nepovjerenja osiguranika prema oštećenicima u nas.
O svemu tome najbolje govori i iskustvo Damira Blažuna, majstora i člana HUAS-a, koji je na godišnjoj konferenciji Hrvatskog udruženja auto struke prenio ostalim članovima svoja iskustva s popravcima stranih vozila koja su bila osigurana kod zapadno europskih osiguravajućih kuća.
Rekao nam je kako nećemo vjerovati, ali njegovim stranim klijentima nije trebao nikakav procjenitelj.
- Moja radionica je napravila procjenu štete, a stranka je sama fotografirala oštećenja i poslala slike svom osiguranju te je prijavila štetu. Odmah su reagirali iz osiguranja i zatražili su od moje radionice da im pošaljemo detaljnu procjenu štetu, baš kao i prijedlog popravka, tretirajući nas kao budućeg izvođača radova, govorio je na Konferenciji Damir Blažun.
Švicarski osiguravatelj je pristao i uvažio prijedlog Blažunove radionice. Uvažili su i satnicu hrvatske radionice. Smatrali su da je Blažunov izvid bio korektan i posao je bio sklopljen u 4 poteza. Razmjenom samo 4 maila! Uz sve to isplatili su im štetu u rekordnom vremenu.
Jednaka takva iskustva imao sam i s osiguravateljima iz Njemačke i Luxemburga.
Na kraju svog konferencijskog govora Blažun je istaknuo: – Klijenti su nam bili isplatili svu tu štetu pri preuzimanju popravljenog vozila u našoj radionici. Kad Vam se dogodi tako pozitivno iskustvo onda se upitate, pa zašto to ne može biti tako i kod nas? Bio nam je užitak raditi za takve klijente, jer sve je išlo baš onako kako i treba za oštećenika vozila, a i za nas koji smo popravljali vozilo.