HUAS

Hrvatska udruga auto struke

Unčanska 2, 10250 Zagreb, Croatia

HUAS info 09-2021

Studeni,  2021.

Poštovani članovi i ostali u struci,

nastavno reformi i gore jako bitnim temama za uspostavljanje reda i zakona u autostruci sektora šteta na vozilima obavještavamo Vas da su zbog ignoriranja reforme u tijeku pripreme za skupnu tužbu prema navedenim osiguravajućim kućama kao i dopuna zakona o osiguranju koji će zabraniti procjenu AO šteta osiguravteljima sukladno EU praksi i pravnoj stečevini.

Kod teme ažuriranje lak materijala veliki pomak i pozitivan rezultat provedbe reforme radne skupine / pravne službe ASHHH (autostruka HOK, HUAS, HGK) je pristanak tvrtke Mobile Expert (Audatex  HR) da nakon „pravnog pritiska“ iste uvede AZT norme!

Prenosimo niže dopis iz Mobile Expert (Audatex HR) koji ste neki već vjerojatno dobili:_

Poštovani,
 
S obzirom na to da Solera više ne daje podršku za Kod 45 (lakiranje po proizvođaču) iz razloga što sami proizvođači ne rade redovita ažuriranja, a mi smo ostali jedini (osim Srbije) koji koristimo taj kod za lakiranje, primorani smo prijeći na AZT lakiranje (Kod 51). AZT je sve ove godine prisutan u našem programu, no u Hrvatskoj je Kod 45 bio općeprihvaćen kao solucija.

Ono što dobivamo s AZT-om je redovito ažuriranje, dva puta godišnje, a po potrebi i češće ako dođe do velike promjene cijena lak materijala. Osim toga, AZT radi redovita testiranja radnih operacija lakiranja te se vremena popravaka mijenjaju i ažuriraju prema rezultatima testiranja.

Moguće je odvojeno iskazivati pripreme za lakiranje kao što su određivanje koda boje, dvobojno lakiranje, trošak miksanja boje, maskiranje plastičnih dijelova, izrada uzorka boje i konačna odluka. Sve to je vidljivo na kalkulaciji no tada se te stvari moraju svaki puta uključiti ili se može automatski uključiti u svako lakiranje, no tada se to ne vidi u vidu opisa već se vremena samo pribroje ukupnom vremenu potrebnom za lakiranje. Postoje i dodatne formule koje se mogu koristiti kao lakiranje koje se odnosi samo na područje oštećenja (spot painting) ovisno o zoni dijela, formula za popravak plastike, različite vrste lakiranja plastike (K1R, K1N, K1G, K2, K3) gdje je to dostupno… Lak materijal može biti iskazivan po dijelu, a ne kao do sada isključivo ukupno za sve dijelove.

Ono što bismo trebali od Vas je da ispunite sljedeću anketu kako bi nam pomogli kod planiranja migracije na AZT. Anketu pokrećete klikom na poveznicu:
  AZT ANKETA

Nakon sto zaprimimo i analiziramo rezultate ankete poslat ćemo dodatne upute i informacije oko pripreme i same migracije.   Mobile Ekspert
Zavrtnica 17/1
10000 Zagreb
Tel. +385 1 6397 617
Fax. +385 1 6397 619    

.

Ponavljamo niže bitne činjenice i HUAS INFO 8 kako bi provjeravali „usklađenost“ sa kalkulacijama Audatex / Eurotax u EU tako da budu iste što se tiće broja radnih sati i iste kod metode izačuna i primjene indeksa potrošnog materijala za lakiranje.

HUAS INFO 8:

Vezano za ažuriranje lak materijal indeksa kao i uvođenje AZT normi kod zastupnika Eurotax kalkulacijskog sustava zasad nema problema jer su nakon intervencije pravnika Antonia povećali bazični HR indeks 100 lak materijala za ca 15%.

Zastupnik Audatex tvrtka Mobile Expert podigla je bazični HR indeks 100 nakon intervencije pravnika Antonia za svega 4%.

Tako je sada npr. kalkulacija Eurotax HR za Hyd I10 (lakiranje novi zadnji branik bez primera-K1G) 4,3 h rad i lak materijal 927 kn.

Audatex HR kalkulacija za isti branik daje 1,9h i lak materijal 802 kn!

Obje kalkulacije zaostaju za Audatex Njemačka gdje isti program – kalkulacija daje za lakiranje branika Hyd I10 (novi zadnji branik bez primera-K1G) 4,7 h rad i lak materijal 245 eur!!

Pitamo se zašto je tolika razlika u lak materijalu kad je cijena lak materijala slična u HR i u Njemačkoj. Odgovor je sljedeći, a to je da oni rade krivo izračun bazični HR indeks 100 kojeg rade na bazi prosječnih cijena „A“ proizvođača lakova Sikens, Glasurit, PPG, Standox zajedno sa Novol, Dyna, Car System tj. sa B i C proizvođačima lakova.

U pravilu se kod AO šteta zbog „potrošača“ (vlasnika vozila) koji ima pravo da mu se  vozilo dovede u prvobitno stanje i garanciju od 12 godina na stvaranje hrđe, u zapadnim zemljama mora koristiti samo A kvaliteta lak materijala kao i originalni dijelovi dok je kod nas trenutno drugačije, ali radimo na tome da se to ispravi.

Razlika u broju sati rada je zbog nekorištenja AZT normi !

Sve to je navedeno u „Pravilniku“ koji je rezultat reforme autostruke i rada radne skupine ASHHH te pravnika Antonia koji je ovlašten za provedbu iste.

Velik je to pomak i uspjeh pravne službe ASHHH (autostruka HOK, HUAS, HGK)!

Toliko o trenutno važnim detaljima provedbe reforme.

Lijep pozdrav,

HUAS Team   


Huas 2022. sva prava pridržana - web development - dzDesign