HUAS

Hrvatska udruga auto struke

Unčanska 2, 10250 Zagreb, Croatia

HUAS Info 03-2019

Rujan 2019,

Poštovani članovi i ostali u struci,

Nakon godišnjih odmora nastavljamo s radom u struci i reformom pa vas izvještavamo o stanju iste.

➢ Provedba reforme autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR – izvješće o stanju

nastavno prvoj temi šaljemo izvještaj o radu radne skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) koja je uključena u provedbu reforme autostruke sektora za poravak štete na vozilima. Prije godišnjih odmora krajem svibnja održan je sastanak radne skupine ASHHH u prostorijama UOGZ (HOK) u Zagrebu. Niže dnevni red i skračeni zaključak:

Zaključak/zapisnik sa istog je bio sljedeći:

Kod prve točke dnevnog reda naglašeno je da je potrebno zadržati fokus ASHHH u narednom periodu kroz:

Kod druge točke dnevnog reda prema prijedlogu kolega radne skupine ASHHH iz Splita formiran je pododbor ASHHH koji će voditi pravni dio provedbe reforme. Nije prihvačena inicijativa da odvjetnik Župan predvodi pravni dio reforme prvenstveno iz financijskih razloga tj nedostatka novca te su isto preuzeli kolege iz radne skupine. Odvjetnik Župan se naknadno zahvalio na sudjelovanju u radu ASHHH te rekao da ne može više raditi besplatno jer radi privatno i vodi ured koji ima troškove… Formirano je i tijelo pododbor ASHHH za tehnička pitanja.

Predsjednik UOGZ je predložio financiranje troškova ASHHH za pravne i ostale usluge kroz angažman područnih komora, dok je Mario Kantoci rekao da su i donacije dobro došle… To je bila ujedno i točka 4 formiranje tijela ASHHH.

Kod točke 3 prezentiran je rad kolega iz ASHHH koji su uz pomoć i preporuke iz HGK Bože Pavićina i pomočnika ministra za obrazovanje g. Prskala obišli 9 škola (Gospić, Sisak, Vrbovec, Zelina, Ogulin, Vrgorac, Imotski, Selska, Siget ) napravivši animacije te podijelili letke osmim razredima kako bi se neki upisali za autolimara, autolakirera, automehaničara. Također je najavljeno jednogodišnje školovanje kroz stručno osposobljavanje za rad ca 30 ak maturanata iz škola Selske (autolimari, automehaničari) i Sigeta (autolakireri) koji su na anketi potvrdili da nemaju posao ali da ga žele u struci…

Nakon godišnjih odmora imali smo nekoliko upita o rezultatima provedbe reforme i Pravilnika. Činjenica je da članovi radne skupine ASHHH imaju i drugih obaveza i poslova te je logično da bez profesionalaca kao što su odvjetnik Župan provedba neće ići brzinom kojom bi mi svi željeli. U svakom slučaju preporuča se da svako pojedinačno napravi ono što obavezno mora imati a to je izračun cijene rada, tehnička kategorizacija i sl…

➢ Animacija mladih iz osnovne škole i stručno osposobljavanje maturanata autolimara/autolakirera/automehaničara – prekvalifikacija automehaničara maturanata 2019

Akcija i aktivnosti u svibnju 2019 kroz animacije mladih iz osnovne škole polučila je pozitivno rezultate jer po prvim informacijama u srpnju bilo je 60 ak autolakirera prijavljenih na upis u Obrtničko-industr. školi u Zagrebu kao i u Selskoj svi razredi automehaničara/autolimara bili su popunjeni…

Nakon posjeta i obavljene ankete u strukovnim školama u Zagrebu (selskaautolimari/automehaničari i siget autolakireri) porazni su rezultati za 2019 kod autolakirera (završili 5 orica) i autolimara (završili 7 orica) maturanata koji su završili školu i normalno svi imaju zaposlenje više manje u struci. „Pozitivni“ su na prvi pogled rezultati kod
automehaničara/automehatroničara kojih ima 98 i autoelektričara 29. Nažalost svega 30 ak automehaničara/automehatroničara našlo je posao dok su ostali ušli u krug za stručno osposobljavanje i prekvalifikaciju za autolimara i autolakirera. Na kraju od njih 70 ak „slobodnih“ automehaničara/automehatroničara večina je otišlo na poslove konobar i sl. dok smo uspjeli 6 oricu upisati kroz stručno osposobljavanje na 6-12 mjeseci prekvalifikacije za autolakirer/autolimar tehničar popravka vozila.

Ako ništa drugo umjesto 5 eorice Indijaca autolakirera koji su trebali biti angažirani za rad u HR osposobičemo ipak naše dečke!

Posao koji nas čeka u ovoj sferi animacije i profesionalne edukacije djelatnika je prvenstveno profesionalni izračun „kvota“ kako bi izračunali što točniji potreban godišnji broj mladih u struci u odnosu sa porastom/smanjenjem broja šteta, prosječnog broja sati popravka po vozilu, standardima pravilnog popravka, odlaskom u mirovinu odosno u konačnici „pravom“ potrebom broja djelatnika kod popravka vozila u HR u 2020 i dalje…

Lijep pozdrav,
HUAS team


Huas 2021. sva prava pridržana - web development - dzDesign