Tko je tko u auto osiguranjima pokazala je iznimno reprezentativna anketa HUAS-a između 112 hrvatskih servisera koji svakodnevno rade s osiguravateljima i koji dobro znaju na koga se možete osloniti, a koga bi trebalo zaobići.
Savjet potrošačima i vozačima da ne biraju najjeftinije, jer takvi su u hrvatskom slučaju daleko najgori.
Osiguranjima smo u 2022. ukupno za auto obavezno osiguranje uplatili 409.875.270 EUR, a ona su za štete platila upola manje (221.774.969). Istovremeno, obvezna auto osiguranja rasla su 9,37 % u cijeni, dok je likvidacija samo 3,9 % veća nego 2021..
Pitali smo anketirane: Koji osiguravatelj je po Vašem mišljenju i iskustvu najbolji u odnosima prema oštećenicima?
DONOSIMO VELIKO ISTRAŽIVANJE HUAS-a, najveće hrvatske udruge auto servisera (članovi: auto kuće, limari, lakireri, mehaničari, obrtnici, dobavljači dijelova, boja, lakova, lakirnica) koji su sastavili rang listu hrvatskih osiguravatelja u kontekstu obrade, procjene i isplate šteta vlasnicima vozila po obveznom i kasko osiguranju!
Iznimno zanimljive rezultate donijela je seriozna anketa Hrvatske udruge auto struke, najrelevantnije i jedine udruga auto servisa u RH. Na uzorku od 112 servisa prikupljeni su rezultati koji odaju rang listu najboljih, ali jednako tako i najslabijih osiguravajućih kuća koje djeluju u Republici Hrvatskoj.
Kako su glasovali serviseri ispada da je njihovo zadovoljstvo najveće kad je riječ o poslovanju s Croatia osiguranjem, a odmah slijedi Wiener te Grawe osiguranje. Od 100 posto podrške Croatia osiguranje je zadobilo povjerenje njih čak 45,5 posto. Poražavajući rezultat polučilo je Adriatic osiguranje za koje nitko od ispitanika nije kazao da radi dobro. Iz istog koncerna je i pretposljednje, najlošije rangirano osiguravajuće društvo koje se bavi auto osiguranjima. Euroherc je zavrijedio svega 3,6 posto podrške, a ništa bolji rezultat nisu polučili iz HOK osiguranja.
Drugoplasirano Wiener zavrijedilo je 10,7 posto podrške, no njihov je rezultat zapravo još i bolji kad se zna da imaju i manje od 5 posto udjela na našem tržištu. To otkriva kako su do tog rezultata došli i s upola manjim udjelom na tržištu od prvoplasirane Croatia osiguranja koje drži 18,86 posto ukupnog tržišta osiguranja od auto odgovornosti u Hrvatskoj. Slično se može kazati i za Grawe te za Generali, jer riječ je o osiguravateljima koji nisu po broju korisnika među prvih pet.
Stoga je katastrofalan i poražavajući rezultat Adriatic osiguranja i Euroherca, osiguravajućih kuća istog koncerna koji zajedno drže više od polovice portfelja osiguranja, 52,84 posto. Naprosto je zaprepašćujuće kako kompanije koje drže 27,68 posto te 25,16 posto imaju svega jedan posto podrške hrvatskih servisera koji su ti koji popravljaju automobile i koji ih vraćaju u stanje prije štetnog događaja.
Iz samog istraživanja može se iščitati puno zanimljivih podataka. Naime, prema službenim podacima Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), kao udruge osiguravatelja po Zakonu, https://huo.hr/upload_data/site_files/1826906263721775511687156513_motorna-vozila-i-osiguranje-2022.pdf :
ukupna zaračunata bruto premija obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti u 2022. iznosi 409.875.270 EUR, što predstavlja porast od 9,37% odnosno povećanje premije u apsolutnom iznosu od 35.122.018 EUR. Ukupno je tijekom 2022. izdano 2.707.285 polica što je 4,26% ili 110.718 police više u odnosu na prethodnu 2021. godinu.
Ukupno je za štete temeljem obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti isplaćeno 221.774.969 EUR ili 16,1% više od prethodne 2021. godine kada je isplaćeno 190.968.117 EUR. Prosječno isplaćeni iznos po šteti je veći za 3,9% te iznosi 2.009 EU.
Dakle, obvezna auto osiguranja rasla su 9,37 % u cijeni dok je likvidacija samo 3,9 % veća nego 2021. godine.
Najveći udio na tržištu obveznog auto osiguranja, a koje je u Hrvatskoj i dalje dominantnije u odnosu na kasko osiguranje, najveći tržišni udio imaju Adriatic osiguranje 27,68 %, Euroherc osiguranje 25,16 % te Croatia osiguranje 18,86%. Dakle navedena tri osiguranja drže 71,7 % obveznog auto osiguranja..
Glavno pitanje u anketi je glasilo:
Koji osiguravatelj je po Vašem mišljenju i iskustvu najbolji u odnosima prema oštećenicima koji su Vaši klijenti?
Odgovore su davali direktori post prodaje auto kuća, vlasnici obrta, direktori velikih kuća, sa dugogodišnjim iskustvom u popravcima šteta koje plaća osiguranje. Radi se o 112 glasova različitih servisa diljem RH koji imaju veliki udio na tržištu. Prema procjenama HUAS-a, anketirani kontroliraju i više od 60 posto ukupnog tržišta servisa u Hrvatskoj.
Za istaknuti je da su članovi HUAS-a dali svoje glasove najviše Croatiji osiguranju, Wiener osiguranju, GRAWE itd.. dok nisu dali nijedan glas osiguratelju koji ima najveći udio na tržištu, Adriatic osiguranje. A ni njihov Euroherc nije bolje prošao, jer su završili na posljednjem mjestu od onih koji su dobili glasove.
Dakle, dva osiguratelja koji imaju najveći udio na tržištu po prodaji polica po obveznom osiguranju nemaju nikakve odnose sa servisima i loši su u svojim odnosima s potrošačima oštećenicima-vozačima. Očigledno postoji anomalija na tržištu. Sasvim je suprotno u Europskoj uniji, gdje su u pravili najveći, ujedno i najbolji osiguravatelji.
S druge strane, ako gledamo tržišni udio, relativno mali, Wiener osiguranje d.d., Grawe osiguranje d.d., Uniqa osiguranje d.d., i glasove koji su dobili od servisera, to znači da zapravo oni imaju dobre odnose sa servisima, u rangu s Croatia osiguranjem.
Isto vrijedi i za kasko police
Čitateljima sugeriramo da po vlastitoj savjesti procjene kod koga treba ugovoriti policu obveznog auto osiguranja, ali i kasko osiguranja.
S druge strane povlačimo paralelu sa Njemačkom, gdje najveći udio na tržištu osiguranja ima Allianz osiguranje, a sa kojim su potrošači-vozači najzadovoljniji. Potpuna suprotnost u Hrvatskoj.
KAKO SMO ISTRAŽIVALI – NEPOGREŠIVA METODOLOGIJA
HUAS-ova Top lista 11 hrvatskih osiguravatelja od auto odgovornosti
Ovo je istraživanja zadovoljstva hrvatskim osiguravateljima iznimno reprezentativno, jer je napravljeno zapravo na puno većem uzorku nego što se, recimo, provode, politička istraživanja. Ona za najpopularnijeg političara i stranku provode se na uzorku od 1000 ispitanika, nerijetko i na samo njih 500. Ovo HUAS-ova tiče se bitno užeg kruga servisera, lakirera, limara… te je stoga i puno točnije i respektabilnije. Kad je riječ o politici pitaju se bez razlike punoljetni građani iz cijele države, njih 1000 od gotovo tri milijuna. Anketa HUAS-a obuhvatila je gotovo svakog petog servisera koji ima direktan poslovni kontakt sa osiguravajućim kućama.
Hrvatska udruga auto struke je dobrovoljna, neovisna,neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. Bavi se zaštitom i promocijom auto servisne djelatnosti u RH te je korektor nepravilnosti na tržištu.