Ukoliko vam se dogodi prometna nazgoda, H.U.A.S. i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača savjetuju:
1. Razmjena podataka sudionika u sudaru
Nakon prometne nesreće stranka sa sudionikom razmjenjuje podatke – europsko izvješće, policu od “krivca”, zapisnik policije te *fotografija vozila i mjesto nesreće. Bilo bi dobro da uzme i vozačku i prometnu od krivca. Izjave svjedoka su uvijek dobrodošle. – pribavlja vlasnik vozila
2. Razbijena vozila odvesti/odšlepati u servis
Nakon nesreće stranka dolazi kod u servis (ako je vozilo u voznom stanju) ili šlep službu prevozi auto ako vozilo nije u voznom stanju. Najbolje bi bilo da oba vozila dođu u istu radionicu, ali nije obavezno.
3. Detaljno detektiranje štete, prikupljanje sve papirologije
Kod zaprimanja automobila u radionici valja preuzeti dokumentaciju (europsko izvješće, polica krivca, vozačku i pro- metnu od vlasnika vozila), istu skenirati ili kopirati – to radi i radionica za vas. Fotografirajte vozilo iz svih kuteva sa naglaskom na oštećeni dio. Možete napraviti i video snimku. Servisi rade ponudu, odnosno predračun za popravak kao što i inače radite. Radionica fakturira vlastitu satnicu, sa svim potrošnim materijalom.
4. Potpisati suglasnost servisu za popravak i „zastupanje“ prema osiguranju
Bilo bi dobro da oštećenik potpiše suglasnost za isplatu štete radionici te punomoći za odvjetnika u prilogu, ne daj bože bude li potrebno.
5. Ispunite obrazac prijave štete osiguranju – via Internet
Dok čekate kod majstora ispunite u miru obrazac prijave štete. Obrasce prijave za AO štete naći ćete u na web stranicama osiguravatelja. Danas se šteta prijavljuje prema osiguranjima putem e-maila, weba, online …
6. Serviser prikuplja i priprema s Vama svu potrebnu dokumentaciju
Svu dokumentaciju skenira vaš serviser ako ste mu povjerili punomoć i to kako slijedi: europsko izvješće, zapisnik policije (ako se čeka onda zapisnik naknadno), obrazac prijave, fotografije vozila i oštećenja, vašu ponudu (predračun) te suglasnost da se šteta isplati Vama.
7. Oštećenik šalje dokumentaciju u osiguranje uz napomenu: šteta evidentirana u servisu
Svu tu dokumentaciju oštećenik šalje sa svog e-maila u osiguranje, a servis stavlja obavezno uz kopiju uz napomenu kako je tamo evidentirana šteta.
8. Potvrda osiguranja da je šteta opravdana, po potrebi i procjena osiguravatelja
Sad ste u fazi gdje čekate potvrdu da je šteta pravno osnovana da krenete s popravkom. Omogućite procjeniteljima iz osiguranja da dođu kod Vas u radionicu ako inzistiraju. Ako kojim slučajem osporavaju ponudu servisa u osiguranju recite im da ćete biti prisiljeni koristiti usluge vještaka kojeg će oni morati platiti. Ako Vam pak tvrde da je bilo potrebno doći u osiguranje na procjenu pitajte ih da Vam navedu točne zakonske odredbe gdje to piše.
9. Tek nakon navedenog i suglasnosti osiguranja kreće popravak vozila
Nakon primitka dokumenta od osiguranja da je šteta pravno osnovana krenite u popravak. Sve prije toga je rizik.
10. Zatražite zamjensko vozilo, jer na to imate pravo
Zamjensko vozilo obavezno zatražiti. Hrvatska udruga auto struke i njeni serviseri nude i svoje zamjensko vozilo prije odluke osiguranja, uz vašu suglasnost i odvjetničku punomoć kako bi se mogli naplatiti serviseri koji su vam dali na korištenje zamjenski auto.