Tužite osiguranja i sigurno ćete uspjeti! 10 novih pravomoćnih presuda protiv samovolje i monopola

Sudska praksa dokazuje kako imate pravo birati gdje ćete popraviti auto, kako možete ovlastiti servis da sve odradi za vas, a mora se platiti satica po cjeniku servisa…

Pravo i sudovi RH na strani su vozača i auto servisa! Presude su najvjerodostojniji dokaz da osiguranja u RH ne plaćaju štete sukladno zakonskim propisima. Visoki trgovački sud donio već 10. presudu u korist vozača, a sličan epilog očekuje se za još približno 700 postupaka koje u ime oštećenika vodi HUAS i njegov tim pravnih stručnjaka. Adriatic, Euroherc, Croatia, Allianz, i Generali osiguranja…, sve su odreda osiguranja protiv kojih su pale pravomoćne sudske presude!!!

FOTO: Clker-Free-Vector-Images from Pixabay.png

HUAS slavi 10., jubilarnu presudu Visokog trgovačkog suda! S ponosom objavljujemo da su auto servisi okupljeni oko specijalizirane udruge HUAS (Hrvatska Udruga Auto Servisa) ostvarili veliku pobjedu – desetu jubilarnu presudu Visokog trgovačkog suda u svoju korist! Sud je ponovno potvrdio gruba kršenja prava potrošača i nepravilnosti osiguravajućih društava u kontekstu isplata štete kod auto obveznog i kasko osiguranja. Ova presuda dodatno naglašava:

  1. Pravo vlasnika vozila na samostalan odabir auto servisa za popravak svog vozila.
  2. Pravo auto servisa da rade po svojim cijenama i da fakturiraju sve radnje koje su potrebne da se auto vrati u prvobitno stanje.
  3.  Osiguravajuća društva moraju poštivati naloge vlasnike vozila u kontekstu davanja suglasnosti prema auto servisu i isplati šteta na račun auto servisa.

Presude su servisi dobili protiv Adriatic, Euroherc, Croatia, Allianz, i Generali osiguranja… Pokušaji pojedinih osiguravatelja, da ospore svoju odgovornost za štetu, iako su platili dio štete, nisu uspjeli. Pomalo jadan potez po mišljenju suda. Sud je tako još jednom stao na stranu pravde i zaštite prava potrošača! Samim time pokazalo se iznimno opravdano protestirati i tužiti osiguranja za sve nepravilnosti. Svi oni koji su to učinili imaju i veliku šansu da uspiju u svojim zahtjevima, jer sad se već presuđuje po sudskoj praksi. To je za svakog suca postalo sveto pismo kojeg se u pravilu pridržavaju prilikom presuđivanja.

Sve je započelo kad je HUAS, sada već pred nešto više od godinu dana osigurao pravnu pomoć za svoje brojne članove. Do tako organiziranog zastupanja rijetko se koji serviser odlučio na dizanje sudskog spora protiv osiguravatelja, no kako to obično biva, svaka organizacija, udruga, zajedištvo…, čini izgledniju uspjeh. Mnogi su se plašili sudova, dugih i skupih sudskih predmeta, no pokazali smo kako se to ekspresno i pravedno rješava. Samo Udruga HUAS stoji iza nešto više od 700 sudskih tužbi protiv samouvjerenih i bahatih osiguravatelja koji su željeli nametnuti svoju pravdu i pokazati kako se samo njih treba slušati. Pravna pomoć koju smo osigurali za svoje članove toliko je jaka da se još nije dogodilo da neki spor “u režiji” HUAS-a nismo dobili.

Tako što itekako pomaže u rješavanju životnih problema. Sve je započelo s demintiranjem sramotne satnice od svega 13 eura koju su kartelski nametala osiguravajuća društva. Sada to više ne pada na pamet ni jednom osiguravajućem društvu, a cijena sata kojeg plaćaju u prosjeku je oko 40 eura po satu. Ovisno o složenosti poslova, ona zna biti i više, no bit je da suci presuđuju u korist servisa i da je službeno objavljen cjenik usluga servisnih radionica zapravo sveto pismo kojeg se svi moraju pridržavati. Brojni su i drugi sudski predmeti s kojima "rukovodi" Udruga HUAS i koji u gotovo 100 posto imaju sretan i povoljan epilog za sve članove HUAS-a koji su se organizirano priključili našoj akciji otpora monopolu i samovolji osiguravatelja.   

Postavlja se pitanje zašto nadležni regulator HANFA (Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga) i dalje šuti po tom pitanju i ne radi ništa, iako je već preko 10 presuda VTS-a i preko 30 presuda prvostupanjskih suda stalo na stranu servisa i potrošača. Regulator mora uvažiti relevantnu sudsku praksu i poduzeti mjere kako bi se suzbilo kršenje prava potrošača. 

Regulator HANFA ne radi svoj posao i pere ruke od svega. Uopće ne reagiraju na presude naših sudova i ne kontroliraju poslovanje osiguranja prilikom isplate i obrade šteta. A sasvim je jasno da osiguranja zakidaju ljude, svjesno i namjerno.

Radi se o stotinama sudskih postupaka, ali regulatoru to nije dovoljno. Sudovi jasno zauzimaju stav oko toga da potrošači imaju pravo popraviti svoje vozilo u bilo kojem servisu, da auto servisi imaju pravo na svoje satnice i normative..

U ovoj presudi je bitno i to da je osiguranje čak osporavalo svoju odgovornost za štetu ako su štetu djelomično i platili. Skandalozno, ali sud nije pao na njihove “fore” te im se je u obrazloženju nasmijao u facu.

Zahvaljujemo se svim našim članovima i suradnicima na podršci i povjerenju. Ovih 10 pravomoćnih presuda veliki su korak naprijed za sve auto servise i vlasnike vozila u Hrvatskoj!

O nama

Dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie