Što napraviti nakon prometne nesreće po novom zakonu: Vaša prava i ključni koraci

Prometna nesreća može biti stresno iskustvo, ali pravilno postupanje odmah nakon nesreće može značajno olakšati proces i zaštititi vaša prava. Uz nedavne izmjene zakona u Hrvatskoj, sada imate bolji pristup pravednijem i učinkovitijem rješavanju odštetnih zahtjeva. U ovom vodiču detaljno ćemo objasniti što napraviti nakon prometne nesreće, uz ključne informacije o vašim pravima i mogućnostima.

Novi zakoni: Što trebate znati

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača i Hrvatska udruga auto struke zajednički su radile više od dvije godine na izmjenama zakonskih propisa kako bi osigurale pravednije uvjete za sve potrošače. Na prijedlog Udruga, Ministarstvo financija RH prihvatilo je ključne izmjene Zakona o obveznim osiguranjima u prometu koji je stupio na snagu 30.12.2023. godine. Dodatno, nove izmjene Zakona predvidjele su i stupanje na snagu podzakonskog akta – Pravilnika o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva, koji je donio regulator Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA).

Ove promjene donose jednostavniji i pravedniji proces obrade i naknade štete za sve vlasnike vozila!

Ključne novosti:

  1. Kontaktirajte svog servisera odmah nakon nezgode!
    • Najbolji savjet je da nakon prometne nezgode odmah kontaktirate svoj servis.
    • pravilno ispunjeno EU izvješće je dovoljno za odštetni zahtjev, a u slučaju da se ne možete dogovoriti oko krivnje zovite policiju koja će sastaviti zapisnik; osiguravatelj je dužan sam pribavljati policijski zapisnik,a ne više oštećenik
    • Vaš serviser može vam pomoći u vođenju cijelog procesa – od prijave štete do popravka, ako mu date valjanu suglasnost, a sve kako predviđa Pravilnik
  2. Slobodan izbor procjene i servisa!
    • Više niste dužni odlaziti u osiguranje radi procjene štete.
    • Možete popraviti vozilo u servisu po vašem izboru, koji će preuzeti vođenje procesa prijave štete.
    • Procjenu može napraviti i neovisni vještak, a njihov rad priznaje osiguranje.
  3. Digitalna prijava štete!
    • Štetu odgovornom osiguravatelju možete prijaviti online, bez potrebe za odlaskom u osiguranje.
    • Servisi su spremni pomoći vam i u ovom koraku!
  4. EU izvješće kao valjani odštetni zahtjev!
    • Valjano ispunjeno EU izvješće o prometnoj nezgodi sada je pravovaljani odštetni zahtjev i olakšava postupak.
  5. Niste obavezni prihvatiti ponude osiguranja!
    • Nemojte osjećati pritisak da prihvatite ponude ili nagodbe osiguravatelja koje vam se čine nepovoljne.
    • Također, niste dužni potpisivati nikakve dokumente koje nudi osiguranje, osim ako ste u potpunosti zadovoljni uvjetima.
  6. Pravo na pravdu i prijavu nepravilnosti!
    • Ako se ne možete dogovoriti s osiguravateljem, imate pravo pokrenuti tužbu pred sudom.
    • Svaku nepravilnost možete prijaviti regulatoru HANFA-i putem e-maila: potrosaci@hanfa.hr.

Što trebate učiniti nakon prometne nesreće?

  1. Odmah kontaktirajte svog servisera – njihova stručnost olakšat će vam cijeli postupak.
  2. Posjetite servis po svom izboru i započnite proces popravka.
  3. Prijavite štetu online ili uz pomoć servisa – bez potrebe za odlaskom u osiguranje.
  4. Koristite EU izvješće za brže rješavanje odštetnog zahtjeva.
  5. Ako ponuda osiguravatelja nije poštena, ne potpisujte i zatražite savjet od svog servisera ili Udruge za zaštitu potrošača

Napominjemo da su to novosti i mogućnosti koje zakon pruža, međutim uvijek ste slobodni odabrati i procjenu u osiguranju što mi nikako ne preporučujemo.

Za dodatne informacije i pomoć, obratite se:
Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača ili Hrvatskoj udruzi auto struke.

O nama

Dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie