HUAS

Hrvatska udruga auto struke

Unčanska 2, 10250 Zagreb, Croatia

HUAS info

HUAS Info 02-2021

Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR – provedba „Pravilnika“

Travanj 2021.

Poštovani članovi i ostali u struci,

Nadamo se da ste dobro i da imate posla usprkos krizi koja se odužila.

Nakon lakših poslova kao što je bila izrada i primjer “pravilnog“ cjenika radionice i slično pravna služba prema nalogu radne skupine ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) krenula je u provedbu „Pravilnika“ na cijelom području RH.

Kako bi se kod štetnog događaja EU regulativa koju je RH kao članica potpisala provela u svim segmentima koji okružuju taj štetni događaj a to su zaštita potrošaća, „sigurnost“i pravilan popravak vozila, „isplativost“ izvođaća popravka vozila, ekološki pristup popravka vozila i ostalo vezano uz zakonski opravdan popravak vozila pravna služba se obratila pisanim zahtjevom Ministarstvu prometa, HANFI, AZTN (agencija za tržišno natjecanje) o nužnosti provedbe „Pravilnika“ sektora za popravak šteta na vozilima napravljenom prema EU pravnoj stečevini, a sve kao rezultat reforme
ASHHH.

Detalje zahtjeva i odgovore trenutno nemamo ali ćemo zatražiti isto od pravne službe. Ukoliko trebate pomoć pravne službe pri izradi Cjenika ili slično javite se u HUAS tajništvo (info@huas.hr) pa ćemo Vas spojiti sa pravnom službom.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 01-2021

Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR – provedba Pravilnika (Cjenik)

Siječanj 2021.

Poštovani članovi i ostali u struci,

protekla 2020 godina prošla je brzo, turbulentno i ne ponovila se. Nadamo se da ste dobro i da ćemo zajednički nastaviti gdje smo stali u reformi autostruke. Protekli period iskoristili smo za ustroj pravne službe pa nastavljamo sa glavnom temom gore navedenom.

Pravna služba ustanovljena je nedavno sa ciljem provedbe „Pravilnika“ koji je nastao kao rezultat rada radne skupine ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS). Krenulo se od lakših točaka a to je savjet / mišljenje o Cjeniku koji mora biti postavljen na vidnom mjestu u servisu sukladno zakonskoj regulativi.

Nastavno reformi i zakonu o tržišnom natjecanju vjerujemo da je sada svima poznato da se cijena rada radionice može jedino i samo definirati / izračunati na osnovi bilance i troškova radionice. Tako smo imali upit radionice (koja je izračunala svoju cijenu rada metodom odobrenom od AZTN – 310,25 kn) kako to provesti u praksi pošto radionice
imaju i ugovore sa posebno definiranom cijenom.

Stoga ovim putem vezano za formiranje Cjenika i korištenje posebnih cijena šaljemo vam mišljenje pravne službe u cjelosti citirano:

Naime, na izradu cjenika usluga primjenjuje se Zakon o zaštiti potrošača i Pravilnik o načinu isticanja maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda i usluga. Što se tiče konkretnog upita, mišljenja sam da je potrebno uz cjenik i cijenu (izračunatu metodom odobrenom od ministarstva Gospodarstva i AZTN) od 310,25 kuna istaknuti i cijenu koja
postoji sa osiguravajućim društvima i ostalim pravnim i fizičkim osobama.

Dakle, prema Zakonu o zaštiti potrošača u članku 18. propisano je da je prodaja usluge ispod uobičajene cijene posebni oblik prodaje. Posebnim oblicima prodaje smatra se prodaja proizvoda i usluga po cijenama nižim od cijena u redovnoj prodaji. Prilikom obavljanja posebnog oblika prodaje unutar poslovnih prostorija trgovac kao i registrirani pružatelji usluga su dužni istaknuti cijenu u redovnoj prodaji kao i cijenu tijekom trajanja posebnog oblika prodaje ili pružanja usluge. S obzirom na navedene odredbe Zakona mišljenja sam da je potrebno istaknuti i cijenu ugovorenu sa osiguravajućim društvima.

U koliko cijeli tekst ne stane na jednu stranu cjenika onda napravite posebnu brošuru (cjenik) sa cijenama za osiguravajuća društva,držite to odmah uz “glavni cjenik” i na taj “glavni cjenik” napišite kratku rečenicu tipa “Cijene usluga sa određenim partnerima i osiguravajućim društvima istaknute su u posebnoj brošuri koja se nalazi kao prilog ovog cjenika, a sve prema članku 18. st.1. i 4. Zakona o zaštiti potrošača”. Prema Pravilniku, mislim da što više informacija stavite na cjenik i brošuru,to je bolje radi eventualne inspekcije.

Smatram da na cjenik morate staviti i napomenu: “Mogućnost podnošenja prigovora na cjenik: Potrošaču je omogućen prigovor na cjeniku pisanim putem, telefonski na broj (upišete broj telefona/mobitela po mogućnosti službenog) , telefax (upišete broj faxa) i putem e-mail adrese (upišete adresu vaše radione).

Ujedno svima skrećem pažnju da provjerite cjenike u vašim radionama. Naime, prekršajne odredbe su stroge pa u slučaju inspekcijskog nadzora ako se utvrdi neka nepravilnost moguća je znatna novčana kazna.

U koliko imate pitanja slobodno mi se obratite. Po dogovoru, mogu doći u vašu radionu i provjeriti odgovara li sve zakonskim propisima za ovu temu. U Zakonu postoje čak 93. prekršajne odredbe na koje morate pripaziti (naravno ne sve, ali većina se odnosi na vaše poslovanje).

Zaključno, Pravilnik kako ste napravili može tako biti, ali potrebno je napraviti kratku brošuru za stranke koje dolaze preko osiguravajućih društava te uvrstiti gore navedene rečenice.

U koliko trebate pomoć pravne služe pri izradi Cjenika ili brošure javite se u HUAS tajništvo pa ćemo Vas spojiti sa pravnom službom.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 01-2020

➢ Autostruka EU 2020 Rekyavik
➢ Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR

Veljača 2020.

Poštovani članovi i ostali u struci,
nastavljamo sa izvještavanjem kroz nedavno održanih „događanja“ u autostruci.

➢Autostruka EU-AIRC 2020 Rekyavik

Redovna godišnja konferencija autostruke sektora za popravak vozila AIRC 2020 održala se u Rekyaviku 11, veljače 2020 uz prisustvo 30ak delegata zemalja EU (HUAS zastupa Hrvatsku).

Uz redovan izvještaj stanja struke zemalja članica izdvojili bi raspravu o novom EU zakonu trenutno pod nazivom ‘Smart and Sustainable Transport Strategy’ (Q4 2020) i regulativom General Safety Regulation (EU) N°2019/2144.

„Radar“ u svim vozilima u EU od 2022 godine

To je tema koja od srpnja 2022. godine nalaže kroz novi zakon GSR (General Safety Regulations) da sva nova homologirana vozila moraju biti opremljena sljedećim obveznim sustavima pomoći vozaču (označenim kao “obvezni”- mandatory):

• Advanced emergency braking (cars, vans) Mandatory
• Alcohol interlock installation facilitation (cars, vans, trucks, buses)
• Drowsiness and attention detection (cars, vans, trucks, buses) Mandatory
• Distraction recognition / prevention (cars, vans, trucks, buses)
• Event (accident) data recorder (cars, vans, trucks, buses) Mandatory
• Emergency stop signal (cars, vans, trucks, buses)
• Full-width frontal occupant protection crash test – improved seatbelts (cars and vans) Mandatory
• Head impact zone enlargement for pedestrians and cyclists – safety glass in case of crash (cars and vans)
• Intelligent speed assistance (cars, vans, trucks, buses) Mandatory
• Lane keeping assist (cars, vans) Mandatory
• Pole side impact occupant protection (cars, vans)
• Reversing camera or detection system (cars, vans, trucks, buses) Mandatory

Po tim regulativama u EU će sva vozila serijski morati imati gornje sustave. Sva vozila (imaju već) i imati će od 2022 radar u braniku/masci što u praksi znači da će kod svakog skidanja branika/maske vozilo morati na kalibraciju ADAS mjernim sustavom.

Oni servisi koji to ne učine riskiraju udes tog vozila uslijed nekontroliranog kočenja…

Nove tehnologije zahtijevaju razumijevanje / educiranje!

Operater /serviser mora biti siguran da je popravak (uključujući podešavanje i umjeravanje) obavljen pravilno kako bi se osigurao siguran i ispravan operativni sustav, a time i vozilo.

Novi je to izazov za radionice jer isto zahtijeva nove investicije ili angažman (kalibriranje) kod kooperanta…

Popravak električnih vozila

Na prošlogodišnjem skupu AIRC otvorila se rasprava u nekim zemljama, o opasnostima
popravka električnih vozila.

Njemačka udruga ZKF pojasnila je situaciju da je sve definirano posljednjih godina i da organizaciju i popravak istih vrše oni ljudi koji moraju proći školovanje u tri faze:

  1. Stupanj: školovanje servisnog savjetnika / autolimara / automehatroničara za mehaničke/limarske radove na električnom vozilu;
  2. Stupanj: školovanje djelatnika za visokonaponske radove;
  3. Stupanj: školovanje djelatnika za rad na baterijama;

U praksi to znači da je za popravak karoserije kod električnih vozila najčešće dovoljan stupanj 1, i suradnja sa kooperantom u slučaju kvara baterije i sl.


➢ Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR

radna skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) voditelji odbora, regionalni načelnici, predsjednici sekcija, ministarstva, pravne službe i ostali nastavljaju sa radom na reformi autostruke kroz već poznate točke:

  • Izračun cijene rada odobrenom metodom AZTN i neosporno pravo primjene
    iste;
  • Neovisne procjene za AO štete;
  • Pogodba (kalkulacija AZT x prosječna cijena rada HR plus PDV);
  • Zaštita potrošača (standardi popravka OEM, originalni dijelovi, tehnička
    kategorizacija-standardizacija…)
  • Pravo na zamjensko auto;
  • AZT norme popravka i izračun indeksa za lakirerski potrošni materijal;
  • Stručno osposobljavanje mladih autolimara, autolakirera, automehaničara;

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 04-2019

Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR

Profesionalna edukacija autolimara/autolakirera/automehaničara

Listopad 2019,

poštovani članovi i ostali u struci,

Nastavljamo s radom na reformi autostruke sektora za popravak vozila i obavještavamo o novostima kroz navedene dvije točke.

Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR

radna skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) voditelji odbora kao i regionalni načelnici i predsjednici sekcija imali su sastanke interne, sa osiguravateljima i ostalim čimbenicima koji utječu na struku.

Kao jedan od najvažnijih ističemo sastanak u HGK članova pododbora ASHHH za pravna pitanja g. Pavera, gđe Perić, g. Štarkelja sa predstavnicima osiguravatelja pri HGK. Uz stare poznate probleme o visokim troškovima, nedostatku djelatnika, niskoj cijeni radnog sata i s druge strane niskoj cijeni polica vodila se diskusija na spomenuto te je zaključak bio da treba napraviti kompromise i poboljšati suradnju na obostrano zadovoljstvo tj autoservisera (ovlaštenih i neovisnih) i osiguravatelja. Nastavno na „sporost“ provedbe reforme i donešenog „Pravilnika“ na temeljima EU pravne stečevine i prakse koji ujedno regulira ili bolje rečeno rješava sve probleme niže kroz:

  • Izračun cijene rada odobrenom metodom AZTN i neosporno pravo primjene
    iste;
  • Neovisne procjene za AO štete;
  • Pogodba (kalkulacija AZT x prosječna cijena rada HR plus PDV);
  • Zaštita potrošača (standardi popravka OEM, originalni dijelovi, tehnička
    kategorizacija-standardizacija…)
  • Pravo na zamjensko auto;
  • AZT norme popravka i izračun indeksa za lakirerski potrošni materijal;
  • Stručno osposobljavanje mladih autolimara, autolakirera, automehaničara;

mišljenja smo i dalje da treba angažirati odvjetnika „profesionalca“ koji će provesti gornje i raditi na istome svakodnevno. Vidljivo je da večina nas u ASHHH nismo profesionalci već dobrovoljci koji radimo na tome kad imamo vremena te je sigurno da će se tim tempom reforma odužiti…

Treba istaknuti da su za potrebe reforme ove godinu HOK- UOGZ (udruženje obrtnika grada Zagreba) i HUAS „ispraznili blagajnu“ tj potrošili buđet te ukoliko želite da idemo tim „bržim putem“ molimo donirajte financijska sredstva kako bismo angažirali osobu pravnika koji je sudjelovao u izradi Pravilnika.

U prilogu je ugovor o donaciji prema kojem možete donirati financijska sredstva prema vašim mogučnostima za potrebe reforme (ispunite i pošaljite mailom ili poštom pa ćemo Vam ga vratiti ovjerenog). Za servise i punopravne članove koji doniraju za reformu HUAS će omogućiti adekvatnu pravnu podršku, besplatnu podršku kod školovanja metode izračune cijene rada, omogućiti popuste za školovanja i uvođenje standarda i sl. (www.huas.hr)

Profesionalna edukacija autolimara, autolakirera, automehaničara

Ono što ne možemo ubrzati već konstantno raditi na boljoj organizaciji je profesionalna edukacija naših djelatnika posebice „produktivnih“ koji fizički rade na popravku vozila.

Poznato je da neki brendovi proizvođaći automobila i njihovi uvoznici imaju dobru organizaciju i edukaciju svoje mreže servisa u Hrvatskoj ali činjenica je da fale edukacije prvenstveno za autolimare.

Moramo opet istaknuti da je taj segment „najrizičniji“ za potrebnu sigurnost vozila nakon popravka stoga je HUAS u suradnji sa ZKF Njemačkom organizacijom ponudio niz stručnih školovanja/seminara što možete vidjeti na stranicama
www.huas.hr i www.zkf.de

Pripremljeni su i prevedeni seminari (na stranici www.huas.hr ):

  • Izvlačenje udubina bez lakiranja (tuča i ostala veća udubljenja);
  • Popravak aluminijskih površina na vozilu;
  • Dijagnostika/Elektronika svih marki vozila;

Trenutno je u fazi prevođenje seminara za autolimare (osnovni i napredni) kao i drugih od „stotinjak“ vrsta seminara koji su u ponudi na stranicama www.zkf.de i za koje se pak pokaže potreba…

Cijene seminara još nisu točno definirane već su za sada samo informativne. Moramo također istaknuti suradnju strukovne škole u „Selskoj“ u Zagrebu, zatim Obrtničkog Veleučilišta koji sudjeluje u provedbi reforme strukovnog obrazovanja i ASHHH koja bi u konačnici trebala rezultirati boljoj stručnosti i osposobljenosti učenika za rad nakon završene škole.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 03-2019

  • Provedba reforme autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR – izvješće o stanju
  • Stručno osposobljavanje mladih autolimara/autolakirera/automehaničara – prekvalifikacija automehaničara maturanata 2019

Rujan 2019,

Poštovani članovi i ostali u struci,

Nakon godišnjih odmora nastavljamo s radom u struci i reformom pa vas izvještavamo o stanju iste.

➢ Provedba reforme autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR – izvješće o stanju

nastavno prvoj temi šaljemo izvještaj o radu radne skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) koja je uključena u provedbu reforme autostruke sektora za poravak štete na vozilima. Prije godišnjih odmora krajem svibnja održan je sastanak radne skupine ASHHH u prostorijama UOGZ (HOK) u Zagrebu. Niže dnevni red i skračeni zaključak:

  • Izvještaj o predstavljanju „Pravilnika“ servisima, osiguravajućim kućama i ostalim
    čimbenicima koji sudjeluju u procesu popravka vozila
  • Pravni dio provedbe reforme autostruke sektora za poravak šteta na vozilima (nedostatak
    koordinacije u radu sa institucijma, vremenski status prijedloga ,Pravilnika’, prikupljanje
    dokumentacije/argumenata
  • Animacija učenika osnovnih škola i stručno osposobljavanje za rad 20-ak maturanata iz
    autostruke u 2019/2020
  • Interno formiranje tijela u ASHHH i izbor rukovoditelja ASHHH
  • Razno

Zaključak/zapisnik sa istog je bio sljedeći:

Kod prve točke dnevnog reda naglašeno je da je potrebno zadržati fokus ASHHH u narednom periodu kroz:

  • Zaštita potrošača (standardi popravka OEM, originalni dijelovi, tehnička kategorizacijastandardizacija…)
  • Neovisne procjene za AO štete;
  • Pravo na zamjensko auto;
  • Pogodba (kalkulacija AZT x prosječna cijena rada HR plus PDV);
  • Školovanje radionica za izračun cijene rada;
  • AZT norme popravka i izračun indeksa za lakirerski potrošni materijal;
  • Stručno osposobljavanje mladih autolimara, autolakirera,
    automehaničara)

Kod druge točke dnevnog reda prema prijedlogu kolega radne skupine ASHHH iz Splita formiran je pododbor ASHHH koji će voditi pravni dio provedbe reforme. Nije prihvačena inicijativa da odvjetnik Župan predvodi pravni dio reforme prvenstveno iz financijskih razloga tj nedostatka novca te su isto preuzeli kolege iz radne skupine. Odvjetnik Župan se naknadno zahvalio na sudjelovanju u radu ASHHH te rekao da ne može više raditi besplatno jer radi privatno i vodi ured koji ima troškove… Formirano je i tijelo pododbor ASHHH za tehnička pitanja.

Predsjednik UOGZ je predložio financiranje troškova ASHHH za pravne i ostale usluge kroz angažman područnih komora, dok je Mario Kantoci rekao da su i donacije dobro došle… To je bila ujedno i točka 4 formiranje tijela ASHHH.

Kod točke 3 prezentiran je rad kolega iz ASHHH koji su uz pomoć i preporuke iz HGK Bože Pavićina i pomočnika ministra za obrazovanje g. Prskala obišli 9 škola (Gospić, Sisak, Vrbovec, Zelina, Ogulin, Vrgorac, Imotski, Selska, Siget ) napravivši animacije te podijelili letke osmim razredima kako bi se neki upisali za autolimara, autolakirera, automehaničara. Također je najavljeno jednogodišnje školovanje kroz stručno osposobljavanje za rad ca 30 ak maturanata iz škola Selske (autolimari, automehaničari) i Sigeta (autolakireri) koji su na anketi potvrdili da nemaju posao ali da ga žele u struci…

Nakon godišnjih odmora imali smo nekoliko upita o rezultatima provedbe reforme i Pravilnika. Činjenica je da članovi radne skupine ASHHH imaju i drugih obaveza i poslova te je logično da bez profesionalaca kao što su odvjetnik Župan provedba neće ići brzinom kojom bi mi svi željeli. U svakom slučaju preporuča se da svako pojedinačno napravi ono što obavezno mora imati a to je izračun cijene rada, tehnička kategorizacija i sl…

➢ Animacija mladih iz osnovne škole i stručno osposobljavanje maturanata autolimara/autolakirera/automehaničara – prekvalifikacija automehaničara maturanata 2019

Akcija i aktivnosti u svibnju 2019 kroz animacije mladih iz osnovne škole polučila je pozitivno rezultate jer po prvim informacijama u srpnju bilo je 60 ak autolakirera prijavljenih na upis u Obrtničko-industr. školi u Zagrebu kao i u Selskoj svi razredi automehaničara/autolimara bili su popunjeni…

Nakon posjeta i obavljene ankete u strukovnim školama u Zagrebu (selskaautolimari/automehaničari i siget autolakireri) porazni su rezultati za 2019 kod autolakirera (završili 5 orica) i autolimara (završili 7 orica) maturanata koji su završili školu i normalno svi imaju zaposlenje više manje u struci. „Pozitivni“ su na prvi pogled rezultati kod
automehaničara/automehatroničara kojih ima 98 i autoelektričara 29. Nažalost svega 30 ak automehaničara/automehatroničara našlo je posao dok su ostali ušli u krug za stručno osposobljavanje i prekvalifikaciju za autolimara i autolakirera. Na kraju od njih 70 ak „slobodnih“ automehaničara/automehatroničara večina je otišlo na poslove konobar i sl. dok smo uspjeli 6 oricu upisati kroz stručno osposobljavanje na 6-12 mjeseci prekvalifikacije za autolakirer/autolimar tehničar popravka vozila.

Ako ništa drugo umjesto 5 eorice Indijaca autolakirera koji su trebali biti angažirani za rad u HR osposobičemo ipak naše dečke!

Posao koji nas čeka u ovoj sferi animacije i profesionalne edukacije djelatnika je prvenstveno profesionalni izračun „kvota“ kako bi izračunali što točniji potreban godišnji broj mladih u struci u odnosu sa porastom/smanjenjem broja šteta, prosječnog broja sati popravka po vozilu, standardima pravilnog popravka, odlaskom u mirovinu odosno u konačnici „pravom“ potrebom broja djelatnika kod popravka vozila u HR u 2020 i dalje…

Lijep pozdrav,
HUAS team

HUAS info 02-2019

  • Provedba reforme autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR i animacija potencijalnih učenika autolimara, autolakirera i automehaničara
  • Mogučnost dobivanja učenika – majstora u stalni radni odnos
  • AIRC konvencija autostruke EU – Zagreb 2019

Travanj 2019,

Poštovani članovi i ostali u struci,
radna skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) nastavlja svojim radom i trenutno je zaokupljena provedbom reforme autostruke sektora za poravak štete na vozilima.

Ponavljamo osnovu izrađenog Pravilnika koju je izradila radna skupina ASHHH:

  • Komercijalna kategorizacija“ kroz pojedinačne izračune cijene rada u radionicama
  • HGK ishodio odobrenje od AZTN za metodu izračuna (Njemačke organizacije ZKF i Hrvatske organizacije autostruka HUAS);
  • „Tehnička kategorizacija“- kroz primjenu uputa popravka proizvođaća automobila i standarda u EU koji osiguravaju primjenu istih u cilju „kvalitetnog popravka“ potrebnog radi daljnje sigurnosti vozila i zaštite potrošača;
  • Proces obrade šteta prema regulaciji iz EU;
  • Zamjenski auto analiza prema regulaciji iz EU zemalja;
  • Ostalo (Strukovno obrazovanje i animacija naučnika, profesionalna edukacija..,)

U tijeku je predstavljanje pravilnika svim čimbenicima sektora poravka šteta kao i priprema animacije potencijalnih učenika za zanimanje autolimara, autolakirera i automehaničara koja se mora održati u svibnju mjesecu u odabranim osnovnim školama.

Ideja je i zaključak radne skupine da animaciju treba raditi u osnovnim školama (osmi razredi) ruralnih sredina u kojima je teško naći zaposlenje.

„Paket školovanja“koji se nudi na letku koji je u pripremi objedinjuje besplatan smještaj u učenikim domovima ako se isti upiše u strukovne škole koje imaju JMO model obrazovanja i koja se kao takva subvencionira od strane ministarstva gospodarstva.

U srednjoj strukovnoj školi „Selska“ u Zagrebu u svibnju završavaju trogodišnje školovanje 7 autolimara, 34 automehaničara, 29 autoelektričara, 64 automehatroničara. Delegacija ASHHH dogovorila je sa ravnateljem u svibnju prezentaciju i kontakt sa svim učenicima uz pitanje imaju li zaposlenje nakon školovanja!

Oni koji nemaju zaposlenje preporučiti ćemo ih Vama pa se molimo javite imate li potrebu za potencijalnim
majstorima!

Za učenike nudi se sigurno i dobro plačeno zaposlenje nakon trogodišnjeg školovanja uz
moguću dodatnu profesionalnu edukaciju potrebnu za stvaranje učenika – „majstora“.

AIRC konvencija autostruke EU 2019 u Zagebu

HUAS kao član EU organizacije autostruke AIRC sudjelovao je na nedavno održanoj konvenciji u Zagrebu pa navodimo najbitnije detalje sa iste.

Danska je izložila veliki problem ako se ugrađuju zamjenskih dijelovi. Kod testiranja se ustanovilo da je njihova čvrstoča slabija za čak 80% i da se airbag ne otvara kod sudara.

U Njemačkoj su ponovili da se kod njih kod svih šteta po osiguranju (95% svih šteta) ugrađuju samo originalni dijelovi. Ostalih 5% su štete koje nisu po osiguranju i koje vlasnik sam popravlja ili je potpisao popravak sa zamjenskim dijelovima.

Švedska organizacija navela je veliki problem kod popravka električnih auta koji su sudjelovali u sadaru. Naime već su imali dva slučaja zapaljenja električnih auta nekoliko tjedana / mjeseci nakon obavljenog popravka limarije. Sumnjaju na čelije baterije koje su se kod sudara deformirale te su se nakon popravka i dalnjih vibracija tokom vožnje
zapalile…

Njemačka organizacija ZKF navodi raspravu u EU komisiji koja se vodi o Telemetriji i sustavima snimanja podataka u novim vozilima i mogućeg određivanja visine police za rizične vozače…

Repair Pedia se razvija i sve je više tehničkih podataka na toj platformi koji su potrebni kod popravka vozila.

AFCAR traži od AIRC da opet postane punopravni član te asocijacije. Ista je uključena u rad EU komisije.

HUAS je predstavio prezentirao „Reform Car repair sector in Craotia“ i zahvalio se na podršci dobivenoj od strane ZKF Njemačka i ostalih organizacija kod izrade „pravilnika“ baziranog na evropskoj pravnoj stečevini.

Lijep pozdrav,
HUAS team

HUAS Info 01-2019

Reforma autostruke sektora za popravak šteta na vozilima u HR

Veljača 2019,

Poštovani članovi i ostali u struci,

Prema planu radna skupina ASHHH (autostruka HOK, HGK, HUAS) sa timom od ca 30 ak ljudi iz struke završila je izradu pravilnika te na zadnjem radnom sastanku ga usvojila kao osnovni dokument reforme na kojoj se radilo posljednjih mjeseci. Pravilnik je izrađen na niže temeljnim smjernicama rada radne skupine ASHHH:

  • Komercijalna kategorizacija“ kroz pojedinačne izračune cijene rada u radionicama
  • HGK ishodio odobrenje od AZTN za metodu izračuna (Njemačke organizacije ZKF i Hrvatske organizacije autostruka HUAS);
  • „Tehnička kategorizacija“- kroz primjenu uputa popravka proizvođaća automobila i standarda u EU koji osiguravaju primjenu istih u cilju „kvalitetnog popravka“ potrebnog radi daljnje sigurnosti vozila i zaštite potrošača;
  • Proces obrade šteta prema regulaciji iz EU;
  • Zamjenski auto analiza prema regulaciji iz EU zemalja;
  • Ostalo (Strukovno obrazovanje i animacija naučnika, profesionalna edukacija..,)

Treba napomenuti da je grupacija ovlaštenih servisera okupljenih pri HGK prihvatila prijedlog pravilnika te će ga u dogovoru sa ostalim čimbenicima u struci uskoro početi primjenjivati.

Obrtnička komora HOK u narednim tjednima predstaviti će pravilnik u svojim područnim komorama u cijeloj Hrvatskoj.

HUAS ovim putem obavještava sve autoservisere „neovisne“ i „ovlaštene“ o završetku prve faze reforme autostruke sektora za popravak šteta na vozilima te se stavlja na raspolaganje svima kojima treba školovanje vezano za metodu i izračun cijene radnog sata (ICR).

Ponavljamo savjet iz zadnjeg HUAS INFO 3-2018.

Važna napomena i savjet: kako bi izbjegli sankcije agencije za zaštitu trišnog natjecanja nikako ne raspravljajte i ne dogovorajte cijenu rada limara i lakirera u vašoj regiji ili šire jer je to zabranjeno i kažnjivo prema zakonu u HR i pravilniku AZTN!

Radna skupina ASHHH:
ASHHH Split Jasenka Perić HGK/Auto Kuća, Ines Budrović HGK, Ivica Maleš, HOK/Autoservis, Tičinović Ante Auto servis, Vladimir Skender AH Auto kuća: ASHHH Osijek: Hrvoje Dundović Auto Kuća, Snježana Babić HGK, Darko Knežević HOK,
Ankica Vidaković Auto Kuća ASHHH Rijeka/Istra: Afrić Željka i Slavko Auto Kuća Vedran Ščulac HOK/Autoservis, Boris
Bandera Auto Kuća ASHHH Zagreb: Antun Trojnar HOK, Dragutin Trčak HOK/Autoservis, Damir Blažun HOK/Autoservis, Milena Kunčić HOK, Goran Čanković HOK, Niko Komljenović HOK, Hrvoje Paver HGK, Vladimir Štarkelj HGK/Auto Kuća, Ladislav Rogan HOK/Autoservis, Kurpes Robert Autoservis, Drago Arbanas Auto Kuća, Ivan Župan pravnik, Marijo Kantoci Autoservis, Ivica Iviček HUAS, Marko Radić HUAS; Matija Duić HOK :

Lijep pozdrav,
HUAS team

HUAS Info 03-2018

Studeni 2018,

Poštovani članovi i ostali u struci,

u prošlom izdanju HUAS INFO u lipnju izvijestili smo Vas da se inicijativi rješavanja problematike autostruke HUAS – HGK pridružila i Hrvatska Obrtnička komora (HOK).

Sastanak članova HOK-a tj UOGZ održao se u Zagrebu uz prisutnost 30 ak obrtnika i poduzetnika koji vrše popravak šteta na automobilima u Zagrebu.

Prezentirani su koraci koje su HUAS i HGK napravili u proteklom razdoblju vezano za cijenu rada, „pogodbu“, standarde popravka, nedostatak limara i autolakira…

Burna rasprava je za razliku od večine takvih skupova na kraju ipak pozitivno završila osnivanjem radne skupine ASHHH (Auto Struka HGK, HOK, HUAS) koja se obvezala na razini Hrvatske napraviti reformu autostruke Hrvatske sektora popravka šteta na vozilima prema uzoru na EU zemlje.

Radna skupina je sastavljena od 30 ak ljudi iz struke, nekoliko pravnika, predstavnika komora i područnih sekcija autostruke i servisera iz Osijeka, Zagreba, Splita i Rijeke/Istre. Oni bi nadalje trebali informirati o reformi ostale područne komore, institucije i servisere.

Navodimo glavne dijelove zapisnika sa sastanka radne skupine ASHHH (Autostruka HOK, HGK, HUAS) kao i ciljeve radne skupine: a to je reforma auto servisne struke (sektor popravka šteta na vozilima) u RH

Zaključak prvog sastanka bio je da rad radne skupine i reformu treba sprovesti u dva smjera koja niže navodimo.

  1. Komercijalno – tehnički aspekt obrade i popravka štete prema pravilima struke i regulacije u zemljama EU:
    • „Komercijalna kategorizacija“ kroz pojedinačne izračune cijene rada u radionicama –
    • HGK ishodio odobrenje od AZTN za metodu izračuna (Njemačke organizacije ZKF i Hrvatske organizacije autostruka HUAS);
    • „Tehnička kategorizacija“ uvesti licenciranje radionica (ishoditi odobrenje u HOK za EU model „Eurogarant standard“);
    • Proces obrade šteta uvesti prema regulaciji iz EU kroz metodu kalulacije Audatex, DAT ili Eurotax. Potrebno također „standardizirati indeks“ – iznos potrošnog materijala za lakiranje;
    • Zamjenski auto analiza prema regulaciji iz EU zemalja;
    • Ostalo (Strukovno obrazovanje naučnika, profesionalna edukacija..,)
  2. Pravna regulacija odnosa na tržištu održavanja i popravka motornih vozila u Hrvatskoj prema uzoru i regulaciji u zemljama EU:
    • Problem „nagodbe“ i isplate bez PDV potiče sivu ekonomiju te se ista mora regulirati
    • prema uzoru na zemlje članice EU (Njemačka, Austrija…) u kojima se isplata nagodbe
    • vrši prema Audatex, Eurotax ili DAT kalkulaciji množenoj sa prosječnom cijenom rada i sa uračunatim PDV-om;
    • Izvidi šteta analiza istih i prijava institucijama (obrazloženje u Prilogu 1);
    • Ostalo

Na drugom sastanku definiran je pravilnik o popravku šteta na vozilima kao važeći dokumenat po kojem će se u Hrvatskoj obavljati popravak šteta na vozilima prema EU propisanim standardima i uputama za popravak od proizvođaća vozila. Plan je u sljedečih nekoliko tjedana završiti prvi i osnovni dio reforme autostruke Hrvatske te ga na prolječe predstaviti institucijama, serviserima i osiguravateljima. Ukoliko imate potrebu za dodatnim informacijama molimo javite se područnim sekcijama autostruke HOK, HGK i HUAS odnosno niže navedenim članovima radne
skupine koji su uključeni u reformu.

Važna napomena i savjet: kako bi izbjegli sankcije agencije za zaštitu trišnog natjecanja nikako ne raspravljajte i ne dogovorajte cijenu rada limara i lakirera u vašoj regiji ili šire jer je to zabranjeno i kažnjivo prema zakonu AZTN!

Radna skupina ASHHH:
ASHHH Split Jasenka Perić HGK/Auto Kuća, Ines Budrović HGK, Ivica Maleš, HOK/Autoservis, Tičinović Ante Auto servis, Vladimir Skender AH Auto kuća: ASHHH Osijek: Hrvoje Dundović Auto Kuća, Snježana Babić HGK, Darko Knežević HOK,
Ankica Vidaković Auto KućaASHHH Rijeka/Istra: Afrić Željka i Slavko Auto Kuća Vedran Ščulac HOK/Autoservis, Boris
Bandera Auto Kuća ASHHH Zagreb: Antun Trojnar HOK, Dragutin Trčak HOK/Autoservis, Damir Blažun HOK/Autoservis, Milena Kunčić HOK, Goran Čanković HOK, Niko Komljenović HOK, Hrvoje Paver HGK, Vladimir Štarkelj HGK/Auto Kuća, Ladislav Rogan HOK/Autoservis, Kurpes Robert Autoservis, Drago Arbanas Auto Kuća, Ivan Župan pravnik, Marijo Kantoci Autoservis, Ivica Iviček HUAS, Marko Radić HUAS; Matija Duić HOK :

Lijep pozdrav,
HUAS team

HUAS Info 02-2018

Srpanj 2018,

Poštovani članovi i ostali u struci,

Obavještavamo vas da se nedavno održao „okrugli stol“ u prostorijama HGK u Splitu na temu rješavanja problematike cijene rada, kvaliteti i sigurnosti poravka, sivoj ekonomiji nastaloj na temeljima „pogodbe“. Sastanak je napravljen sa ciljem informiranja institucija HR vezano za tu problematiku. Prisutni iz državnih institucija obvezali su se pokrenuti i sudjelovati u rješavanju spomenutih problema.

Također potrebno je izvijestiti Vas da se inicijativi rješavanja problematike autostruke HUAS – HGK pridružila i Hrvatska Obrtnička komora (HOK).

Sastanak članova HOK-a održao se u Zagrebu u dva navrata uz prisutnost 30-ak obrtnika i poduzetnika koji vrše popravak šteta na automobilima u Zagrebu. Prezentirani su koraci koje su HUAS i HGK napravili u proteklom razdoblju vezano za cijenu rada, „pogodbu“, standarde popravka, nedostatak limara i autolakirera…

Zaključak je bio da se što prije u radionicama u Hrvatskoj naprave pojedinačni izračuni cijene rada po strukovnom sistemu odobrenom od Ministarstva Gospodarstva, a dobivenom od Njemačke strukovne organizacije ZKF/AIRC čiji je
HUAS član.

Izračune će napraviti HUAS koji je ovlašten i školovan za izradu istih i koji bi se napravili u sljedećem razdoblju nakon što radionice popune obrazac prema podacima iz bilance 2017 godine.

Iste će prema prethodnom dogovoru sa HGK, HOK i radionicama HUAS predati u osiguravajuća društva uz podršku odvjetničkog ureda…

Također zaključak je bio da se treba dati podrška HUAS organizaciji kao „sindikatu“ koji će zastupati radionice u narednom periodu.

Ukoliko želite da vam se napravi izračun cijene rada molimo da se javite u tajništvo HUAS-a ili na mail: marko.radic@huas.hr

Lijep pozdrav,
HUAS team

HUAS Info 01-2018

Poštovani članovi i ostali u struci,

Prije svega želimo vam u ovoj godini puno uspjeha, mira i blagoslova.

Proteklu godinu HUAS je u suradnji sa HGK pokrenuo inicijativu rješavanja problematika ali i potrebne podrške servisima vezanih uz popravak automobila. Nastavlja se dalje kroz provedbu zaključaka sa zadnje konvencije autostruke Hrvatske 2017 održane u HGK. Niže navedeni zaključci sa iste biti će glavna tema kroz sljedeće
razgovore i okrugli stol.

  • Cijena rada (napraviti izračune u nekoliko radionica kao temelj rasprave…)
  • Pogodba (analizirati postojeće stanje…)
  • Obrazovanje / prekvalifikacija autolakirera, autolimara…

Kako bi se krenulo u izradu izračuna cijene rada poslan je dopis u agenciju za zaštitu tržišnog natjecanja koji se nalazi u prilogu…

Također vam šaljemo i račun za članarinu čijom uplatom možete pridonijeti boljoj efikasnosti HUAS-a te kao punopravni član dobiti bolje uvjete izrada kalkulacija, izračuna, školovanja i ostalih usluga.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 03-2017

Poštovani članovi i ostali u struci,
nastavno na HUAS INFO 2/2017 šaljemo vam izvještaj o najvažnijem događaju ove godine u našoj autostruci KONVENCIJI HRVATSKE AUTOSTRUKE 2017 održanoj u Zagrebu u prostorijama HGK 10.11. 2017.

Konvenciju je otvorio gospodin Hrvoje Paver pomočnik direktora sektora za trgovinu u HGK. Prisustvovali su ovaj puta vrlo brojni voditelji iz Ministarstva Gospodarstva, mjeriteljstva, obrazovanja, zaštite potrošača, radionica, novinara i ostalih što je bilo vrlo bitno za početak reforme autostruke Hrvatske.

Na prvu temu vezanu uz potrošače tj vlasnike vozila i pravo na siguran i kvalitetan popravak Jasenka Perić u svojoj je prezentaciji naglasila kako je udio autostruke u sektoru trgovine u Splitsko-Dalmatinskoj županiji ca 23% od ukupnog prihoda, te naglasila kako je taj velik prihod pokazatelj kako bi se trebalo više pažnje posvetiti autostruci i problemima iste.

Nadalje poručila je kako izjava kojom vlasnik vozila opunomučuje radionicu za direktnu isplatu osiguravatelja isključuje vlasnika vozila iz procesa obrade šteta koji imamo danas, te bi isto trebalo mijenjati…

Vezano za istu temu Ivica Iviček dopredsjednik HUAS-a i consultant procesa popravka vozila istaknuo je u svojoj prezentaciji novu suradnju HGK i HUAS vrlo bitnu za nastavak reforme autostruke.

HUAS tako „gura“ tehnički aspekt jer ima alate i znanje koje je dobio iz EU organizacije AIRC. Tako se može izračunati cijene rada prema Njemačkom modelu koji je odobren u ministarstvu Gospodarstva, zatim može se dobiti pristup tehničkim informacijama svih brendova automobila, može organizirati potrebna školovanja i dati
tehničku podršku radionicama…

HGK će „gurati“ komercijalni aspekt jer moše doći do institucija i kontrolirati sve kroz zakonsku regulativu i tako dati komercijalnu podršku radionicama i ostalim čimbenicima vezanim uz popravak i održavanje vozila.

Također naglašeno je u prezentaciji potrebno ulaganje u radionicama kroz adekvatnu opremu, pristup tehničkim informacijama i školovanjima kako bi se novi modeli automobila koji danas imaju ugrađene nove vrste tvrdih metala radi sigurnosti putnika adekvatno popravile. Pokazan je slučaj „nepravilan popravak VW Pasat“ i neotvaranja airbaga nakon crash testa!

Nadalje takvo ulaganje potrebno je uvrstiti u izračun cijene rada radionice koji HUAS može izraditi u radionici na temelju troškova iz bilance poduzeča putem softwera SVS odobrenog od Ministarstva Gospodarstva.

Vezano za formiranje cijenu radnog sata radionice na nedavnom sastanku HGK –HUAS u Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja dobiveni su naputci u kojem se naglašava zabrana bilo kakvog „grupnog“ dogovora oko cijene rada radinice. Znači jedino mogući zakonski i strukovno opravdan je postupak izračuna cijene radnog sata u radionici te zatim razgovor managera te radionice sa velikom strankom – npr. osiguravateljima…

Oko te važne teme uskoro će biti organiziran „okrugli stol“… Druga točka konvencije i poboljšanje suradnje poduzetnika autostruke sa državnim institucijama predstavio je Hrvoje Paver.

U njegovoj prezentaciji vidljivi su bili zabrinjavajući podaci porasta prodaje rabljenih vozila kroz zadnji period od 10 godina u razdoblju krize i nakon nje. Problem je prisutan zbog već ionako „starosnog parka vozila“ u Hrvatskoj koji je preko 12 godina u prosjeku i na ovaj se način ne popravlja situacija već pogoršava… Novi zakon o mogučnosti odbijanja pretporeza pravnih osoba kod kupnje novih vozila mogao bi popraviti isto.

Nadalje naglasio je problem popravka vozila u „sivoj zoni“ zbog trenda isplate štete putem „pogodbe“ koji je porasao čak na 75% ukupnih isplata šteta kod popravka vozila u Hrvatskoj.

Odgovor na moguće pitanje zašto je to tako je u biti jednostavan: Osiguravatelji isplačuju i guraju takav način isplate putem pogodbe jer se ne obračunava PDV i to im je jeftinije 25%!

Logično je nadalje da vlasnik vozila nema dovoljno novaca da popravi vozilo u ovlaštenoj ili neovisnoj radionici jer oni moraju obračunati PDV!!! Na kraju auto završava u „sivoj zoni“ gdje je upitna kvaliteta i „točnost popravka, a Hrvatska državna blagajna je siromašnija za milone/milijarde kuna!!

Treća točka i tema IT tehnologija u automobilima obrađena je kroz prezentaciju gosta iz Njemačke Dietera H. i tvrtke Repair Pedia koja posjeduje IT platformu tehničkih informacija poravka vozila svih brendova.

Dioničari Repair Pedia su Google i Microsoft s jedne strane potrebne za kvalitetnu IT platformu i druge strane dioničari koji posjeduju tehničke informacije potrebne za popravak vozila…

Prezentacija je bila vrlo zanimljiva i pokazala je kako doći u nekoliko sekundi kroz „Google način“ do potrebne informacije i kupiti samo nju (ca 8 eur) za razliku od sadašnje mogućnosti kupnje „tehničkih prava“ (3-4000 eur godišnje) od svakog proizvođača pojedinačno…

Četvrta točka i tema obrazovanje produktivnih djelatnika obrađena je prezentacijom gospodina Zvonara iz agencije za obrazovanje. Problem je u konstantnom padu broja upisanih u strukovna zanimanja mehaničara,
autolimara, autolakirera,..

Tako je u Hrvatskoj prema podacima g. Zvonara prije dvije godine upisano 45 autolakirera i 50 autolimara…

On je predstavio pomak u sektoru automehaničara gdje su promijenili naziv zanimanja u automehatroničar te imali regionalna natjecanja kako bi popularizirali to zanimanje. U zanimanja autolimara i autolakirera zaključeno je nakon prezentacije da će HGK, HUAS i agencija pokrenuti slične aktivnosti u populariziranju istih kao i mogučnosti doškolovanja-prekvalifikacija…

Problem nedostatka autolimara i autolakirera već je prisutan i to jako dobo znamo. Koliko je sada prisutno limara/lakirera u Hrvatskoj pokušajmo izračunati?

Ako uzmemo podatak da imamo ukupno ca 150 000 šteta u Hrvatskoj godišnje, zatim prosjek broja sati po šteti je po statistici 12h, onda to pretvorimo na godišnju razinu (150 000×12) te dobijemo 1 800 000 prodanih sati godišnje!

Ako pomnožimo 240 radnih dana sa 8 dobijemo godišnje prisutne sate u radionici jednog djelatnika (limara/lakirera) 1920 h.

Nadalje produktivnost limara lakirera po našoj procjeni je ca 50% što znači 4 sata dnevno može biti produktivno odrađeno. (1920 -50% = 960 h)

Znači 960h jedan djealatnik produktivno ostvari godišnje. Na kraju podijelimo ukupan broj prodanih sati u Hrvatskoj 1 800 000h sa 960 produktivnih sati te dobijemo 1875 – što je broj djelatnika limara / lakirera trenutno koji radi u radionicama u Hrvatskoj!

Da li je broj upisanih od 45 autolakirera i 50 autolimara dovoljan ako imamo informaciju da ih se u struci kasnije zaposli svega nekoliko ??? Na kraju nakon konvencije zaključak je da imamo tri bitne stvari koje treba riješiti kroz sljedeće razgovore i okrugli stol:

➢ Cijena rada (napraviti izračune u nekoliko radionica kao temelj
rasprave…)
➢ Pogodba (analizirati postojeće stanje…)
➢ Obrazovanje / prekvalifikacija autolakirera, autolimara…

Izvijestiti ćemo vas o rezultatima okruglog stola koji će se održati uskoro. U međuvremenu molimo Vas da stupite u kontakt sa Markom Radićem koji radi u HUAS – u na bazi podataka svih čimbenika u struci i pošaljete mu aktualne mail
adrese voditelja ili vlasnika kojima su potrebne ove informacije. Također trebamo i podatke Vaše firme kako bi stavili vašu lokaciju na web stranicu HUAS.hr, te kako bi npr. buduće generacije mladih mogle potražiti vas za obavljanje prakse, zatim stranke i sl.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 02-2017

Poštovani članovi i ostali u struci,
nastavno na HUAS INFO 1/2017 želja nam je izvijestiti vas o događanjima u proteklom kao i periodu koji je pred nama.

HGK – HUAS aktivnosti

Nakon održanog skupa u HGK u Zagrebu na temu podrške i razvoja neovisnih i ovlaštenih radionica koje vrše popravak šteta na vozilima održani su skupovi na istu temu u HGK Rijeka i HGK Split kao i brojni sastanci vezano za tu temu.

Zaključak sa tih skupova pokazuje da treba podiči nivo komunikacije između servisera, osiguravatelja, institucija na način da se koriste argumenti kao što su analize, izračuni, i ostali parametri koji su izrađeni profesionalno tj strukovno i zakonski osnovano.

Interesantan je i bitan za sve servisere podatak iz razgovora HGK-HUAS i agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, a to je da je zabranjen svaki dogovor ili iskazivanje iste/zajedničke cijene rada (npr.na razini grupacije ovlaštenih servisa ili obrtnika…) jer je svaki servis dužan izračunati svoju cijenu rada na temelju troškova iz bilance i ostalih parametara profesionalnog izračuna !

Također je zaključeno da treba uključiti u razgovore i organizaciju Zaštitu Potrošača kako bi se javnost informirala o riziku tj sigurnosti vozila ako se isto ne popravlja kvalitetno i profesionalno.

EUROGARANT

Pripreme oko uvođenja EUROGARANT standarda završile su, te se počelo sa uvođenjem Eurogarant norme u nekoliko radionica na njihov zahtjev. Ukratko da ponovimo što znači Eurogarant. Da bi se dobio Eurogarant standard certifikat radionica mora zatražiti auditiranje kod neovisnog „auditora“ (TUV) koji pak vrši isto prema „Eurogarant“ check listi
Evropske strukovne organizacije AIRC čiji je HUAS član i koja posjeduje licencu za Eurogarant.

Kod uvođenja Eurogarant i dobivanja certifikata uglavnom radionice imaju problem tj nedostatak profesionalnog školovanja limarskih djelatnika, zatim nedostatak „punkt“ aparata za zavarivanje nove generacije, pristup profesionalnim tehničkim informacijama proizvođača vozila o detaljima popravka i sl.

Eurogarant standard i certifikat koji se dobije je dokaz da je radionica uložila i kasnije ulaže konstantno da bi mogla produžila certifikat. Na kraju logično je da je takav certifikat profesonalan argument kod razgovora oko uvjeta i cijene pružanja usluga popravka.

REPAIR PEDIA (tehničke informacije proizvođača vozila)

Repair Pedia je nova e -platforma sa detaljima poravka proizvođača vozila (svih brendova) koju več koristi Eurotax i Audatex u svojim softwerima za izradu kalkulacije popravka vozila. U Listopadu če biti prezentirana i dostupna u Hrvatskoj. Poslati ćemo vam obavijest o mjestu i terminu održavanja uskoro.

HUAS tajništvo, članstvo, EU – AIRC info, školovanja…

Potrebno je istaknuti da tajništvo HUAS-a ima novog djelatnika Marka Radić mladog obrazovanog čovjeka koji će biti svakodnevno na usluzi članovima, serviserima i ostalima u struci koji će trebati podršku kod uvođenja Eurogarant, izračune cijene rada, uvođenja platforme Repair Pedia, Audatex, školovanja i slično.

Na kraju da ponovimo da svi poduzetnici u autostruci smatraju se članovima HUAS-a i dobivati će automatski sve informacije o događanjima u autostruci u Hrvatskoj i EU (AIRC info) putem maila. Svi oni koji se evidentiraju i prijave u tajništvo HUAS te plate godišnju članarinu 500 kn imati će povoljniju cijenu za večinu navedenih usluga.

Ukoliko se želite evidentirati, dobivati info na neki drugi mail, predati zahtjev za izračun cijene rada, Eurogarant, Repair Pedia, Audatex i sl. molimo javite nam u tajništvo na 01/6557 – 410 ili mail marko@huas.hr ili preko formulara i web stranice huas.hr.

Nadamo se da će vam ove informacije koristiti.

Lijep pozdrav,
HUAS Team

HUAS Info 01-2017

Poštovani članovi i ostali u struci,
U suradnji sa HGK pokrenuta je inicijativa u skladu sa EU normama za podršku i razvoj radionicama neovisnim i ovlaštenim koji vrše popravak šteta na vozilima.

Na nedavnom skupu u HGK predstavljene su dosadašnje aktivnosti grupacije sektora trgovine vozila koja djeluje unutar HGK. Uz sve teškoče radionica koje obavljaju popravak vozila istaknuta je tema cijene rada koja je u fazi analize stanja i „zakonitosti“ od pojedinih institucija i koja če se dodatno analizirati/provjeriti stručnim alatom koji HUAS posjeduje a koji je odobren od Ministarstva Gospodarstva.

Nadalje HUAS je istaknuo da osposobljavanje tj opremanje i školovanje radionica je ključ popravka vozila prema EU normama i normama proizvođača.

Radionice neovisne i ovlaštene koje žele raditi sve marke vozila morati če posjedovati EUROGARANT normu ukoliko žele popravljati „sve vrste“ oštečenih vozila, dok če ostale moći raditi samo lakše popravke tj one gdje nema varenja/rezanja“.

Na skupu je prikazan crash test i neotvaranje airbaga na automobilu koji je nepravilno popravljen iz razloga nepravilnog rezanja AHSS tvrdog čelika… HUAS kao vlasnik licence Eurogarant nudi „tehnički paket“ podrške radionicama kako bi postale ovlaštene za popravke takvog tipa.

Niže su koraci koje če HUAS raditi u 2017 godini i narednom periodu kako bi struka mogla tehnički a nadamo se i komercijalno funkcionirati na potrebnoj profesionalnoj razini.

Ukoliko želite dobiti Eurogarant normu u svojoj radionici auditiranje če obaviti TUV expert u suradnji sa EUROGARANT – AIRC timom koji konačno odobravaju i izdaju Certifikat.

TIPS „OEM detalje“ za poravak svih marki vozila od AIRC – FOCWA kao i ostale informacije vezano za isto možete dobiti u tajništvu HUAS-a. 01/6557-410; Dragutin Juraj 091 250 – 2168; dragutin.juraj@gmail.com

Prema odluci sa zadnje skupštine HUAS članarina sada iznosi 500 kn godišnje bez obzira na broj zaposlenih.

Lijep pozdrav,
HUAS team


Zašto HUAS?
Zato jer se jedino transparentnom i neovisnom udrugom može zaštiti autostruku od nametnutih uvjeta poslovanja i nekontroliranog tržišta, te radom stečeni kapital. Pod sloganom budućnost je kvaliteta HUAS interesno organizira članove autostruke kako bi udruženi mogli bolje, brže, korisnije raditi na povećanju svoje konkurentne sposobnosti, podižući i standardizirajući kvalitetu svojih usluga i time budućnost svojih obrta, tvrtki, radionica, zaposlenika i sebe kao poslodavca. Procesom primjene EUROGARANT STANDARDA u području autostruke HUAS daje veliki doprinos podizanju kvalitete i efikasnosti poslovanja sukladno visokim zahtjevima, koje se u toj djelatnosti primjenjuju ili će se primjenjivati, u EU.

Što je HUAS?
Hvatska Udruga Auto Struke (HUAS), osnovana u svibnju 2004.godine, je dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie.

Brussel
Dr. Brigitte Castell pozitivno ocjenjuje napore HUAS-a. Hrvatska jeste članica EU naroda, ali treba biti i članica EU. Nastup našeg potpredsjednika u Briselu o krizi autostruke u RH veoma se dobro prati. G-đa Brigitte Castell pismom pozitivno ocjenjuje napore koje vrši HUAS i želi dati svoj doprinos u tom smislu.

Karlovac
U obrtničkoj radionici „Auto lim lak“ vlasnika Vlade Štefanac organiziran je sastanak radi upoznavanja prisutnih o dosadašnjem radu i ciljevima HUAS-a. Sastanku je prisustvovalo nekoliko obrtnika grada Karlovca. Sa strane HUAS-a prisustvovali su Potpredsjednik Ivica Iviček, Predsjednik RO HUAS Rijeka Željko Filčić, vršitelj dužnosti Tajnika HUAS-a Boris Detan i Operativna tajnica Vesna Petrović. Posebno treba istaknuti da je sastanku prisustvovao Tajnik Udruženja obrtnika Grada Karlovca Miroslav Seljen. Na kraju veoma interesantnih rasprava podržan je prijedlog da se ovaj sastanak označi kao sastanak Inicijativnog odbora za osnivanje Regionalnog odbora Hrvatske udruge autostruke Karlovac (RO HUAS Karlovac). Predsjednik Inicijativnog odbora je Vlado Štefanec, a poslove organiziranja daljnjih aktivnosti oko osnivanja regionalnog odbora provoditi će Tajnik Udruženja obrtnika Grada Karlovca Miroslav Seljan…

Brussel
Dr. Brigitte Castell pozitivno ocjenjuje napore HUAS-a. Hrvatska jeste članica EU naroda, ali treba biti i članica EU. Nastup našeg potpredsjednika u Briselu o krizi autostruke u RH veoma se dobro prati. G-đa Brigitte Castell pismom pozitivno ocjenjuje napore koje vrši HUAS i želi dati svoj doprinos u tom smislu.

U EU parlamentu
Potpredsjednik HUAS-a u EU parlamentu govorio o krizi autostruke u RH.Dana 03.11. 2008. naš potpredsjednik Ivica Iviček je u European Economic and Social Committee u Bruxelles (EU parlament) prezentirao krizu u autostruci u RH. HUAS je kao član Europske grupacije autostruke AIRC bio pozvan izvijestiti o stanju autostruke u Hrvatskoj.Zašto HUAS?
Zato jer se jedino transparentnom i neovisnom udrugom može zaštiti autostruku od nametnutih uvjeta poslovanja i nekontroliranog tržišta, te radom stečeni kapital. Pod sloganom budućnost je kvaliteta HUAS interesno organizira članove autostruke kako bi udruženi mogli bolje, brže, korisnije raditi na povećanju svoje konkurentne sposobnosti, podižući i standardizirajući kvalitetu svojih usluga i time budućnost svojih obrta, tvrtki, radionica, zaposlenika i sebe kao poslodavca. Procesom primjene EUROGARANT STANDARDA u području autostruke HUAS daje veliki doprinos podizanju kvalitete i efikasnosti poslovanja sukladno visokim zahtjevima, koje se u toj djelatnosti primjenjuju ili će se primjenjivati, u EU.

Što je HUAS?
Hvatska Udruga Auto Struke (HUAS), osnovana u svibnju 2004.godine, je dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie.

Brussel
Dr. Brigitte Castell pozitivno ocjenjuje napore HUAS-a. Hrvatska jeste članica EU naroda, ali treba biti i članica EU. Nastup našeg potpredsjednika u Briselu o krizi autostruke u RH veoma se dobro prati. G-đa Brigitte Castell pismom pozitivno ocjenjuje napore koje vrši HUAS i želi dati svoj doprinos u tom smislu.

 


Huas 2021. sva prava pridržana - web development - dzDesign