Stvorena je sudska praksu koja štiti vlasnike vozila i pruža im mogućnost da sami biraju auto servise, a štiti se i rad te satnica, što štiti vlasnike vozila. Pozovete i druge servisere da se učlane u HUAS. Radimo dobar posao, štitimo Vas, pružamo besplatnu pravnu pomoć, dajemo savjete… Što nas je više to smo snažniji.
Nakon prve presude Visokog trgovačkog suda gdje je dobiven spor protiv Generali osiguranja, stigla je i druga pravomoćna, ona protiv HOK osiguranja. Drugostupanjski sud utvrdio je da je tužitelj račun izradio primjenom Cjenika po kojem u svom poslovanju naplaćuje popravke i drugim klijentima! Cjenik su odobrili i Ministarstvo gospodarstva i Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja te je zahtjev u postavljenoj visini ocijenio osnovanim navodeći da vlasnici vozlla nisu dužni popraviti vozilo u servisu koje preporuča osiguravajuće društvo, nego u bilo kojem servisu i to ne po cijeni koju diktira osiguravatelj, već po cijenl koju taj servis redovno naplaćuje.
Nakon samo tri mjeseca od prve pravomoćne drugostupanjske presude Trgovačkog suda, stigla je i ona druga! Trebalo je puna dva desetljeća da se dogode prve pravomoćne presude sudova zbog eksploatacije servisera, nametanje mizerne satnice te nametanja potrošačima radionica u kojima moraju popravljati vozila. U postupku još više od 1000 tužbi servisera!
Odlukama Visokog trgovačkog suda RH, baš kao i u mnogobrojnim presudama Trgovačkog suda u Zagrebu koje su ovih dana postale izvršne i pravomoćne UKIDA SE PRIVELIGIRANI POLOŽAJ osiguranja koja su godinama u Hrvatskoj kršila Zakone i Ustav u kontekstu isplate šteta oštećenicima po računima popravka servisera i pri tome poslovala bitno drukčije nego što njihove filijale posluju u brojnim EU državama.Visoki trgovački sud Republike Hrvatske prekinuo je praksu staru desetljećima po kojoj su naređivali serviserima koliko mogu naplatiti vlastiti sat rada. I više od 20 godina tako su brojni limari, lakireri, električari, mehaničari…, radili za onoliko koliko su im osiguravatelji naredili! Bilo je to svega 13 eura po satu, a sve se počelo mijenjati kad je više od 100 servisera okupljenih unutar udruge HUAS odlučilo potražiti zaštitu svojih prava na hrvatskim sudovima.Do sada postoje četiri pravomoćne presude, a u velikom broju prvostupanjskih presuda suci su jednako tako presudili u korist vlasnika vozila i servisera za koje tvrdi da imaju pravo naplatiti svoj rad prema javno objavljenom cjeniku svojih usluga.
U drugoj po redu pravomoćnoj presudi Visokog trgovoačkog suda zabilježeno je i kako je oštećenik slobodan popraviti vozilo u servisu po svom izboru, no da je odgovorna osoba dužna uspostaviti stanje kakvo je bilo prije nastanka štetnog događaja. Eto, to je sudski epilog, a sada i sudska praksa koja potvrđuje nelegalnost postupanja osiguravajućih društava koja su potrošače tjerale u svoje servise i određivali satnicu kakva im se prohtje, uglavnom mizernu.
U Hrvatskoj je od ove godine na snazi novi Zakon o obveznim osiguranjima u prometu koji u dobroj mjeri sada još preciznije govori o pravima i obavezama osiguravatelja, potrošača i servisera.
Do sada postoje oet pravomoćnih presuda, a u velikom broju prvostupanjskih presuda suci su jednako tako presudili u korist vlasnika vozila i servisera za koje tvrdi da imaju pravo naplatiti svoj rad prema javno objavljenom cjeniku svojih usluga.