Upute kod nastanka štetnog događaja

Ukoliko vam se dogodi prometna nazgoda, H.U.A.S. i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača savjetuju:

1. Razmjena podataka sudionika u sudaru

Nakon prometne nesreće stranka sa sudionikom razmjenjuje podatke – europsko izvješće, policu od “krivca”, zapisnik policije te *fotografija vozila i mjesto nesreće. Bilo bi dobro da uzme i vozačku i prometnu od krivca. Izjave svjedoka su uvijek dobrodošle. – pribavlja vlasnik vozila

*FOTOGRAFIRANJE ŠTETE NA VOZILU
Usredotočite se na fotogorafiranje štete koju je pretrpjelo vozilo koje je sudjelovalo u nesreći. Snimite slike iz različitih kutova i udaljenosti kako biste dokumentirali razmjere štete. Obavezno uključite fotografije registarskih pločica, VIN (identifikacijski broj vozila) ako je vidljiv i sve identifikacijske oznake, ogrebotine ili udubljenja. Pokušajte snimiti fotografije u što preglednijoj rezoluciji.
 

2. Razbijena vozila odvesti/odšlepati u servis

Nakon nesreće stranka dolazi kod u servis (ako je vozilo u voznom stanju) ili šlep službu prevozi auto ako vozilo nije u voznom stanju. Najbolje bi bilo da oba vozila dođu u istu radionicu, ali nije obavezno.

3. Detaljno detektiranje štete, prikupljanje sve papirologije

Kod zaprimanja automobila u radionici valja preuzeti dokumentaciju (europsko izvješće, polica krivca, vozačku i pro- metnu od vlasnika vozila), istu skenirati ili kopirati – to radi i radionica za vas. Fotografirajte vozilo iz svih kuteva sa naglaskom na oštećeni dio. Možete napraviti i video snimku. Servisi rade ponudu, odnosno predračun za popravak kao što i inače radite. Radionica fakturira vlastitu satnicu, sa svim potrošnim materijalom.

4. Potpisati suglasnost servisu za popravak i „zastupanje“ prema osiguranju

Bilo bi dobro da oštećenik potpiše suglasnost za isplatu štete radionici te punomoći za odvjetnika u prilogu, ne daj bože bude li potrebno.

5. Ispunite obrazac prijave štete osiguranju – via Internet

Dok čekate kod majstora ispunite u miru obrazac prijave štete. Obrasce prijave za AO štete naći ćete u na web stranicama osiguravatelja. Danas se šteta prijavljuje prema osiguranjima putem e-maila, weba, online …

6. Serviser prikuplja i priprema s Vama svu potrebnu dokumentaciju

Svu dokumentaciju skenira vaš serviser ako ste mu povjerili punomoć i to kako slijedi: europsko izvješće, zapisnik policije (ako se čeka onda zapisnik naknadno), obrazac prijave, fotografije vozila i oštećenja, vašu ponudu (predračun) te suglasnost da se šteta isplati Vama.

7. Oštećenik šalje dokumentaciju u osiguranje uz napomenu: šteta evidentirana u servisu

Svu tu dokumentaciju oštećenik šalje sa svog e-maila u osiguranje, a servis stavlja obavezno uz kopiju uz napomenu kako je tamo evidentirana šteta.

8. Potvrda osiguranja da je šteta opravdana, po potrebi i procjena osiguravatelja

Sad ste u fazi gdje čekate potvrdu da je šteta pravno osnovana da krenete s popravkom. Omogućite procjeniteljima iz osiguranja da dođu kod Vas u radionicu ako inzistiraju. Ako kojim slučajem osporavaju ponudu servisa u osiguranju recite im da ćete biti prisiljeni koristiti usluge vještaka kojeg će oni morati platiti. Ako Vam pak tvrde da je bilo potrebno doći u osiguranje na procjenu pitajte ih da Vam navedu točne zakonske odredbe gdje to piše.

9. Tek nakon navedenog i suglasnosti osiguranja kreće popravak vozila

Nakon primitka dokumenta od osiguranja da je šteta pravno osnovana krenite u popravak. Sve prije toga je rizik.

10. Zatražite zamjensko vozilo, jer na to imate pravo

Zamjensko vozilo obavezno zatražiti. Hrvatska udruga auto struke i njeni serviseri nude i svoje zamjensko vozilo prije odluke osiguranja, uz vašu suglasnost i odvjetničku punomoć kako bi se mogli naplatiti serviseri koji su vam dali na korištenje zamjenski auto.

sto-napraviti-prilikom-prometne-nesrece
sto-napraviti-prilikom-prometne-nesrece