Osiguranja od sada plešu kako im HANFA naredi! Tražili smo, dobili smo, NAPOKON – SVE PO NOVOME, kao u drugim EU državama!!!

Tektonske promjene. SVE ŠTO MORATE ZNATI KAD VAM SE DOGODI SUDAR! Nakon sudara ravno u servis, osiguranju šaljete samo Europsko izvješće, procjena može u radionici, policijski zapisnik traže oni, ne vi, limara i lakirera birate vi, ne oni… Nakon teške borbe uspjeli smo! HUAS godina traži samo prilagodbu hrvatskih pravila postojećoj praksi u drugim državama EU i napokon se ruši praksa kakvu smo godinama poznavali. STIŽU veća prava oštećenika i veće obveze osiguranja!

  • Kakve samo promjene kod obaveznog osiguranja od automobilske odgovornosti (AO). HANFA donijela pravila igre u kojima nema prostora za vrdanje, gdje se štite oštećenici, sužavaju nagodbe, dovoljno je samo Europsko izvješće o šteti i vaše ovlaštenje vašem servisu da vam auto vrate u prvobitno stanje..
  • Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati – svetinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku Vam moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica može odraditi za vas cijeli posao odštetnog zahtjeva i vraćanja u prvobitno stanje – od procjene štete, preko zastupanja do samog popravka karamboliranog auta…
  • Za Antonia Đuretu ovo je vijest godine, jer napokon smo dobili sve ono što smo tražili!

Predsjednik HUAS-a kratko je komentirao promjene koje znače puno za oštećenike, a još više za servisere, jer napokon dobivaju sve ono što im i pripada i što je ništa drugo nego standardi EU.

U poruci članovima istaknuo je:

HANFA (regulator osiguravatelja) je donijela Pravilnik o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu i to za osiguravatelje. Ono što smo mi predlagali kroz izmjene Zakona i na čemu smo radili godinama, dobilo je svoj oblik kroz same Zakonske izmjene i sad kroz ovaj Pravilnik. 

Ovaj Pravilnik se odnosi na osiguravatelje (ne na oštećenike ili servise) i predstavlja dodatnu obvezu i “problem” osiguravateljima. Pravila postupanja osiguratelja su sada jasnija, transparentnija i nadamo se da će donijeti konkretnu promjenu za vlasnike vozila pa zatim za sve Vas koji i popravljate  ta vozila. Radi se o tome da je regulator propisao što se smije, a što ne smije. Do sada nije ništa bilo propisano i sve je ovisilo o volji samih osiguravatelja. Sad se priča mijenja. U narednom periodu bit će puno nejasnoća, ali to je tako kad se propišu pravila igre.

Teško je sažeti sve promjene i procedure koje moraju poštivati osiguravatelji, ali izdvajam par promjena koji su bitni za servise:

1. Europsko izvješće – regulator mu sada daje značaj i svrhu, naime isti postaje glavni temelj za utvrđivanje pravne odgovornosti za štetu. Dakle, oštećenik je dužan predati samo europsko izvješće. Policijski zapisnik osiguravatelj pribavlja sam i ne može uvjetovati rješavanje odštetnog zahtjeva na način da mu je oštećenik to dužan dostaviti.
2. Osiguratelj je dužan uzeti u obzir dostavljeni nalaz i mišljenje neovisnog vještaka i ponudu ili račun za popravak štete ovlaštenog pružatelja usluga, kojeg je oštećena osoba osobno izabrala te obrazložiti eventualno ne prihvaćanje istog nalaza i mišljenja odnosno ponude/računa popravka u odgovarajućem dijelu ili u cijelosti – sad je Vaš račun i nalaz i mišljenje nešto što osiguratelj ne može nikako ignorirati..
3. Osiguratelj – ne smije uvjetovati rješavanje odštetnog zahtjeva odnosno isplatu naknade štete ili nespornog dijela naknade štete, primjerice, sklapanjem nagodbe i/ili popravkom vozila kod određene servisne radionice, niti upućivati na navedeno kao da je to najbolji ili jedini način rješavanja odštetnog zahtjeva te da je nužno prihvatiti ponuđeni iznos kao končan iznos.  – nema nagodbe samo tako i nema usmjeravanje popravka vozila
4. Suglasnost/punomoć – Ovlaštenje koje potpisuju oštećenici vama dobiva značaj i osiguranja mogu komunicirati samo sa servisom nakon takve punomoći
5. Informiranje oštećenika – nakon prijave štete osiguravatelji će odmah morati poslati obrazac sa osnovnim pravima oštećenika…

Osiguratelji će morati imati pokriće za svaku svoju odluku, morat će čak i raditi bilješku za telefonski poziv, donijeti svoje interne pravilnike o postupanju itd..

Uglavnom, nadamo se promjenama, ali te promjene neće doći bez Vas i Vašeg truda. Trebamo obavijestiti javnost o svim ovim zakonskim izmjenama, a Vi morate obavijestiti svoje klijente. Svakako morate početi koristiti neovisnu procjenu štete umjesto izvida osiguravatelja.

Osiguratelji će morati imati pokriće za svaku svoju odluku, morat će čak i raditi bilješku za telefonski poziv, donijeti svoje interne pravilnike o postupanju itd..

Uglavnom, nadamo se promjenama, ali te promjene neće doći bez Vas i Vašeg truda. Neovisna procjena je sadašnjost i budućnost šteta. 

Velika pobjeda auto servisa u RH. Čestitam svima na trudu i na angažmanu.


Što ako vam se ubuduće dogodi prometna nezgoda? Nazovite svog servisera i pitajte što Vam je činiti. Prema novom pravilniku dovoljno je da samo na licu mjestu ispunite europsko izvješće o šteti i ako nema spora o tome tko je kriv odvezite i odšlepajte svoj auto u Vašu servisnu radionicu. Od tog trenutka sve što je vezano uz odštetni zahtjev prema osiguranju baš kao i sam popravak automobila može biti povjeren uz vašu suglasnost i servisnoj radionici.

I dok smo do sada nakon sudara bili prisiljeni odlaziti u osiguravajuća društva i dodatno im i pismeno pojašnjavati kako se dogodila prometna nesreća, pribavljati im razno razne dokaze, papire, pa i policijske zapisnike… ubuduće će to oni morati. I bit će dovoljno da procjenu štete obavi neovisni procjenitelj i to u servisnoj radionici gdje ste vi, a ne osiguranje, odlučili popraviti svoj auto… Puno se toga mijenja kad je riječ o mijenjanju pravila i zapravio ruši se jedan svijet koji je bio baziran na samovolji osiguranja. Upravo su ona desetljećima gradili sustav koji im je pogodovao i koji je za njih bio jednostavniji, jeftiniji i efikasnij. Ubuduće će biti obrnuto. Hrvatska je tako napokon usaglasila svoju zakonsku regulativu s europskom praksom i nećemo imati zapravo ništa drukčiji sustav obeštećenja nego što je to slučaj u civiliziranim državama Europske unije.

Bitno je auto vrati u stanje kakvo je bilo prije nesreće


HANFA kao da nas je sve željela podsjetiti na značenje termina osiguranje. Ova imenica treba označavati sigurnost i vjeru da ćemo biti pravilno obeštećeni za štetu koja je napravljena, da će nam automobil biti vraćen u prvobitno stanje, da će biti baš onakav kakav je bio prije sudara. Intencija HANF-e je i smanjiti broj nagodbi s kojima se zapravo činila ogromna šteta. Nemali broj tako realiziranih zahtjeva završavao je ne popravljanjem ili ne kvalitetnim popravljanjem automobila, što je rezultiralo ogromnom neispravnošću vozila, nesigurnošću, pa i brojnim novim sudarima, štetama, ozlijeđenima i stradalima.

Ponavljamo još jednom, Osiguranja će morati tražiti policijski izvještaj, a ne vi…

…, nikakve dodatne odštetne izvještaje ne smiju zahtijevati – svetinja je europsko izvješće o šteti, ne smiju vam nametati gdje ćete auto popravljati, u svakom trenutku na internetu moraju pokazivati u kojem je statusu vaša šteta, servisna radionica… Uglavnom, europsko izvješće je svetinja, osiguranja moraju rješavati Vaš zahtjev po novim pravilima igre, a za Vas većinu stvari mogu uklanjati i vaši opunomoćenici – servisne radionice. Tako više nećete morati svoje razbijene aute voziti u osiguravajuća društva, bit će dovoljno da procjenu obave u servisnim radionicama neovisni vještaci u suradnji s auto servisima… Naravno da i dalje možete razbijene aute procjenjivati kod osiguravatelja, no te će se pokazati kao suvišan posao i gubitak vremena, jer ionako auto mora završiti u servisu.

Praksa koju smo poznavali desetljećima već za koji dan tako će postat povijest. Mijenjaju se pravila igre za osiguranja od auto odgovornosti. Kaos koji je vladao u Hrvatskoj napokon se regulira i napokon se znaju svi parametri pod kojima se moraju rješavati odštetni zahtjevi korisnika. Do sada su sve konce upravljanja ovim procesima držala u svojim rukama osiguravajuća društva, no napokon se, zahvaljujući Pravilniku o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba u prometu koji je HANFA donijela u petak 28. lipnja mijenja većina onoga na što smo godinama bili navikli kad bi nakon prometne nezgode.

U nastavku vjerno prenosimo 7 stranica novog Pravilnika o postupku rješavanja odštetnih zahtjeva oštećenih osoba iz kojeg najbolje možete saznati što se to točno mijenja i kakva nas pravile igre čekaju već za koji tjedan. Sve u prilogu s fotkama.

Pravilnik stupa na snagu već ovog ljeta!!!
Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.  Stupanjem na snagu ovoga Pravilnika prestaju važiti Smjernice i Preporuke Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga za postupanje po članku 12. Zakona o obveznim osiguranjima u prometu prilikom rješavanja odštetnih zahtjeva za naknadu štete na vozilu od 23. siječnja 2020.

O nama

Dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie