Allianz me stavio na crnu listu, jer mi po satu moraju plaćati više od 13 eura!

Izgubili su sudske procese protiv mene i sad se svete i odbijaju me i privatno osigurati, a što će biti s mojom tvrtkom ostaje tek da vidimo

Robert Kurpes: – Osjećam se kao kriminalac. Punih 7 godina plaćam njihovo osiguranja i nikada nisam podnio ni jedan odštetni zahtjev. Sad mi se svete, jer izgubili su nekoliko sudskih procesa protiv moje firme i sad mi moraju platiti razliku između službene cijene rada i satnice koju su su svima nama lakirerima nametali.

To je nečuveno, nisu mi htjeli obnoviti policu osiguranja! Akviziter mi je samo rekao da me ne može osigurati, jer sam na nekoj crnoj listi. Kakva božja crna lista, upitao sam ga. Odgovorio je da ne zna, da vidi da imam nekih problema s Allianzom i da me ne može osigurati. Očito mi se privatno i poslovno osvećuju, jer moja je tvrtka ZAGI Termolakirnica dobila nekoliko sudskih sporova i najvjerojatnije su me zbog toga zakinuli za elementarna potrošačka prava!

Crne liste trebale bi biti davno za nama i u civiliziranom svijetu…., pa tako i među osiguranjima tako što im ne bi smjelo pasti na pamet. No u slučaju Roberta Kurpesa dogodilo se ono za što smo mislili da je nemoguće. Odbili su mu nakon sedam godina produžiti privatno osiguranje iako je njihov dugogodišnji komitent, iako nikad nije podnio ni jedan odštetni zahtjev, no on misli kako mu se Allianz sveti kad su mu poslali poruku da ga ne žele osigurati, jer je suspektan.

Robert Kurpes: –  Žalosno je da te crne liste postoje i dan danas iako je to nezamislivo. Pretpostavljam zašto mi nisu produžili moje privatno putno osiguranje koje stoji približno 70 eura za godišnju premiju. Razloge takvog netržišnog i diskriminirajućeg te krajnje neposlovnog i uznemiravajućeg ponašanja ja mogu samo pretpostaviti. Preko svog akvizitera koji me osigurava sve ove godine poručili su mi da sam krajnje rizičan te da me kao takvog ne žele osigurati.

Pitao sam pa kako mogu biti rizičan kad nikada nije bilo ama baš nikakvih problema. 7 godina uredno im plaćam i pri tome nikada nisam prijavio ni jednu štetu. Svo ovo vrijeme ja njima plaćam premije, a oni meni nisu isplatili ni centa. Nisam ni tražio naravno, kad mi se Bogu hvala nikada ništa nije dogodilo. Toliko sam bio „uredan“ da je ovo zapravo fascinirajuće i diskreditirajuće ponašanje Allianza. Vrlo sam lako pohvatao konce i ustvrdio zašto mi to rade, zašto me proglašavaju krivim za nešto što samo oni znaju?

Osvećuju mi se, ukratko. Naime, moja tvrtka ZAGI Termolakirnica dobila je pravomoćnim presudama nekoliko sudskih presuda protiv Allianza. Moraju mi platiti razliku u cijeni rada. Moj sat rada platili su višestruko manje nego što je to po mojem službenom cjeniku. Mislili su da me mogu ucjenjivati i sami određivati i nametati mi proizvoljno za koliko ja trebam raditi, no sud je potvrdio moj tužbeni zahtjev. Naredio im je da mi plate razliku i nadoknade štetu, plate sudske troškove. Ovo je zapravo nezabilježeno da jedna takva ugledna kompanija sa sjedištem u Njemačkoj ignorira zakone, sudove i sudske presude države u kojoj posluju. Zapravo, to je nečuveno i njima bi se trebali pozabaviti i neke druge državne institucije.

Robert Kurpes prijavio ih je i Državnom inspektoratu, a očito da ovdje ima puno posla i za regulatora, za HANF-u. Od svih njih za sada je službeno reagirala jedino Udruga za zaštitu potrošača. Na naše pitanje je li moguće da netko hrvatskom državljaninu u Hrvatskoj uskratio policu osiguranja odgovorila nam je predsjednica Udruge, gospođa Ana Knežević:

ana knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača
Stop balkanskom, welcome europskom osiguranju

– Kakve vražje crne liste? Ako je točno to što se tvrdi, onda je to je grubo zadiranje u osnovna, ne samo potrošačka, već i građanska prava, odnosno diskriminacija. Naprosto je nevjerojatno da osiguravajuća kuća ne želi produžiti osiguraniku putnu policu osiguranja. I ako je imao s njima kao pravna osoba sudski proces, to ne daje za pravo Allianzu da njemu, kao fizičkoj osobi uskrati policu.

Sva pravila i uvjeti osiguranja moraju biti javno objavljeni i dostupni svakom potrošaču i po njima osiguravatelji moraju postupati, a ne po svojem nahođenju.

 Oni naprosto moraju raditi svoj posao u skladu s hrvatskim zakonodavstvom i svojim pravilima, sudske presude moraju poštivati i ako je presuđeno na njihovu štetu  oni ni na koji način ne smiju nekoga zbog toga dovesti u nepovoljniji položaj, na način  da ostane bez osiguranja, govori Ana Knežević.

Gospodin Kurpes navodi kako pretpostavlja da su mu odbili izdati putno osiguranje baš zbog činjenice što je njegova kompanija na sudu dobila nekoliko presuda u svoju korist te da Allianz mora platiti odštetu koju je propisao sud. Ako su ga zbog toga odbili osigurati onda je to, ne samo protuzakonito i nakaradno, već je i krajnje neposlovno i amoralno.

  • Svetiti se nekome samo zato što je izgubio na sudu zavređuje našu osudu, a gospodinu preporučujemo da ih prijavi HANFI – regulatornoj agenciji za banke i osiguravajuća društva,  Državnom inspektoratu, Hrvatskom uredu za osiguranja, a ako  ni to ne pomogne onda mora potražiti pravdu na za to nadležnom sudu.

Robert Kupres dobio je zadovoljštinu na sudu zbog toga što su ga bezobrazno varali u Allianzu, a tvrdi kako će i u ovom slučaju ustrajati. Ne isključuje ni još jedan sudski proces sa svjetskim brojem jedan među osiguravateljima.

–        Izgubili su sve sudske procese zbog mizerne satnice koju su nam nametali. Mislili su da mogu ne poštivati službeno određenu cijenu rada, no prevarili su se. Ovo sad što rade u najmanju je ruku besprizorno, nisko, omalovažavajuće… Sudska praksa je presudna bila, a i novi Zakon o osiguranjima im je uputio jasnu poruku kako moraju poštivati službeno određenu satnicu, a ne proizvoljno nametati cijenu rada kako se to njima svidi. Očito mi ne žele produljiti policu putnog osiguranja, i to privatnu, iz čiste osvete i bahatluka. Ne odgovaraju na moje upite pa zašto mi to rade. Prave se grbavi i šute. Bilo bi ludo da nije istinito. Eto, ja sad i vas novinare molim da mi pomognete da ostvariti ništa drugo nego svoja elementarna potrošačka, ljudska i građanska prava.

S upitom kako je moguće da nekome uskrate osigurati ga, obratili smo se osiguravajućoj kući Allianz, onoj najvećoj i najpoznatijoj na svijetu, onoj koja je u nedavnom istraživanju dobila iznimno priznanje od stručnjaka, a i od potrošača. Bez obzira što nerijetko nisu najjeftiniji, zadovoljstvo korisnika Allianzom je daleko najveće. Kad je riječ o Robertu Kupresu tome očito nije tako. Pitali smo ih sve ono najvažnije što smo već napisali, a oni su nam hladno odgovorili:

– Zahvaljujemo na Vašem upitu. Kao kompanija, ne želimo javno komentirati naše odnose s pojedinim klijentima. Naša je poslovna praksa zadržavanje visokih standarda povjerljivosti i diskrecije, kada je riječ o našim poslovnim partnerima. Hvala Vam na razumijevanju.

U potpisu je stajalo ime Vanje Bzik Divić, koja je „Team Lead Corporate Communicator“. Valjda njena funkcija tako napisana na engleskom vrijedi više nego da je napisana službenim jezikom koji se mora koristiti u Hrvatskoj.

Ne budi nam teško i razumijevajući njihovu brigu za GDPR postavili smo im drukčije posložene upite ne inzistirajući ni na čijem imenu i prezimenu:

1. Postoji li u Vas poslovna praksa da ne obnavljate police osiguranja osiguranicima koji nisu prijavili štetu i koji se godinama osiguravaju kod Vas. 

2. Postoje li kod Vas crne liste?

3. Koji su kriteriji da odbijete nekog osigurati?

  • Eto, ovako postavljena pitanja ne zadiru ni u čije osobne podatke i u skladu su s GDPR uvjetima tako da Vas najljubaznije molimo odgovore, napisali smo gospođi Bzik koja nam je poslala još jedan odgovor uopćen i zapravo niš’ koristi:
  • Mi poslujemo u skladu sa svojim uvjetima i s uvjetima koje nam propisuje zakonodavac, još jednom bila je iznimno štura gospođa Bzik Divić

Naravno da svi ovi odgovori ne mogu zadovoljiti Roberta Kurpesa, a pri tome mogu zgroziti cjelokupnu hrvatsku javnost i institucije. Sasvim sigurno da bi u najmanju ruku odgovor Allianza trebao biti konkretniji, jer upravo po odnosu s pojedinačnim klijentom prepoznaje se njihova kvaliteta. Nažalost, ona za javnost, a što je najgore, za vlasnika termo lakirnice nije baš na nekoj visini.

Kako nam je kazao Robert Kurpes: – Ako ne poštuju zakone, ako ne rade po propisanim uvjetima, ako ignoriraju hrvatsko pravosuđe…, završit ćemo još jednom na sudu. Siguran sam da imam odlične argumente i vjerujem u još jedan svoj, ali i pravosudni uspjeh Republike Hrvatske.

O nama

Dobrovoljna, neovisna, neprofitna interesna udruga poslodavaca auto struke u Republici Hrvatskoj. HUAS je član europskog udruženja autostruke (A.I.R.C.) Association Internacionale Des Reparateurs En Carrosserie